Älvsbyhus kök
Finns det nån här som har bytt ut standardköksluckorna i sina Ä-hus? Vi skulle vilja ha nya luckor från Ikea,kan man måttbeställa därifrån eller måste man slita ut stommar och allt?
Finns det nån här som har bytt ut standardköksluckorna i sina Ä-hus? Vi skulle vilja ha nya luckor från Ikea,kan man måttbeställa därifrån eller måste man slita ut stommar och allt?
har egentligen ingen aning, men skulle tro att det är standardmått på luckorna i Älvsbyhusen.
men vad innebär det? då man tittar på t.ex ikeas kök ser dom ju helt annorlunda ut på alla sätt, ser inte ut att passa våra köksskåps stommar iallafall
Hej... vi har bott i vårt älvsbyhus i snart ett år och när vi beställde huset så sa dom att luckorna kan bara köpas ifrån någon firma däruppe.... det gick inte att köpa luckor på ikea...
Jag skulle nog ringa till älvsbyhus och fråga...
jag har mätt och grejsat, och det är då samma mått på älvsbyhusluckorna som på IKEAs luckor såvitt jag har kunnat se.
ojdå,olika svar,kanske bäst att höra med huvudkontoret. fast man har ju hört om folk som köpt luckorna från ikea,fast dom kanske bytte stommar o allt då....hmmm
kan du inte låna hem en lucka från IKEA och se om den passar?
Gå in på denna sida:
http://alvsbyhus.forum24.se/alvsbyhus.html
Där har denna fråga diskuterats i flera trådar!
Vi har bytt våra luckor till ikeas Tidaholm. Om man köper de högre väggskåpen (92cm) så passar de. Måttet under diskbänken var klurigare. Skåpets bredd var 78 cm tror jag. Standard är ju 80. Som tur var hade vi valt luckor med massivt trä i yttre ramen så då kunde man såga av en bit.....
Och så fick vi trixa med överskåpen till kyl o frys.
Dessutom stämmer inte gångjärnen, man måste ändra dom inne i skåpen, hu- det var lite jobb men blev snyggare iaf
Vet inte vad det kostar att beställa från det företag Ä-hus köper ifrån, det var något norrländskt företag tror jag...