• Fiaflopp

Hur har just DIN behandling sett ut?

Vi har ju gjoirt ett x antal ivf.er och en ÄD i Finland men jag undrar vad ni som genomgått ÄD i Sverige blivit behandlade med?
    Vilka olika mediciner osv?

Vill gämföra då jag skriver ner de frågor till mötet på HS nästa vecka,behöver kött på benen ¨då jag har vissa frågor...

• Svar på tråden Hur har just DIN behandling sett ut?
  • pimpom

Kan tyvärr inte hjälpa dig, har ju inte kommit så långt ännu (jag borde nog skricka lite på din vråltråd. Men jag är också nyfiken på vilka mediciner som kommer att behövas i en förhoppningsvis snar framtid ( drömma kan man ju eller...)

Kram på dig /pimpom

• Misty

Hej!

Jag ska äta Progynon för att få "den perfekta" slemhinnan innan ägget sätts in. Sen när väl ägget sätts in så får jag väl ta Progesteron suppar under en period.

Just nu äter jag Provera och sprayar Synarela men det är bara för att de vill få fram en blödning för mig innan jag ska börja med Progynon...

Nu är det bara 3 veckor kvar tills planerat äggplock och sen några dagar senare insättning för mig! *spännande* Flört

Kram misty

• Fiaflopp

Nu pratar du ÄD hoppas jag? *S*

Man behöver alltså inte nedregleras inför ET i en ÄD behandling i Sverige?

• Ammi1970

Först åt jag 1 provera + 1 progynon...

Nu äter jag 1 progynon morgon 0ch 2 progynon på kvällen...

När sambon lämnat spermier ska jag börja med progesteronvagitoriet 3 ggr/dagen...

• Fiaflopp

Ingen nedreglering alltså?

• Fiaflopp

JA man hamnar i klimakteriet då efter en nedreglering,vi har gjort det vid alla 6 ivf.er och även vid ÄD i Finland

• Ammi1970

Jag e nog attans trög, men jag tror inte jag förstår hur du menar...

Jag personligen är i "klimakteriet" om jag inte tar alla pillerna...

• Fiaflopp

Vid ivf så tar man en nedregleringsspray och vid ÄD utomlands tar man en soruta som har samma funktion,man "nollar" kroppen för att sen bygga upp den med hormoner.
    Det kallas för att nedreglera men vad jag förstått nu så anväder man inte den metiden i Sverige vid äggdonation...?

• Ammi1970

Nej jag har inte gjort det iaf...Ursäkta min tröga skalle idag *skyller på hormonerna*

• Misty

Ja ja ja, jag pratar ÄD!

Jag nedregleras för att komma i fas (som det så fint heter) med donatorn...men visst måste du väl nedregleras även vid ett ET? Man styr ju kroppen så den ska bli mottaglig för ett ägg...eller?

Kram Misty

• Ammi1970

Jag har inte gjort det iallafall...

• Fiaflopp

Nej man behjöver inte alltid det,det beror på vilken klinik man går på...I Finland så gör man det men tydligen inte vid ÄD i Sverige.

• Misty

Hej Fiaflopp!

Hoppar in här 10 dar senare efter senaste inläggg...

Jag går ju på Akademiska i Uppsala för ÄD och här är det väldigt viktigt att även jag som mottagare nedregleras innan jag börjar äta Progynon. Ska till gyn idag och göra ett VUL för att se hur långt jag kommit i nedregleringen.

Så tydligen är vissa kliniker i Sverige och utomlands noga med att även donatorn nedregleras medan andra inte gör så, vet inte varför sånt här skiljer sig åt.

Kram /Misty 

• Fiaflopp

Tydligen ska jag få p-piller som nedreglering,tack och lov ingen synarela

Svar på tråden Hur har just DIN behandling sett ut?