• Glad i hågen

HUr många har fått missfall efter vecka 12?

Nu ska man ju inte sitta och oroa sig i onödan, men jag kan ändå inte slå bort tanken... Snart har jag gått mna första 12 veckor, då det ska vara mindre risk för missfall. Men hur vanligt är det ändå med missfall därefter?

• Svar på tråden HUr många har fått missfall efter vecka 12?
  • Eliin

90 % av alla missfall sker innan vecka 12:s utgång... dvs. fram till vecka 12 så sker 90 % av alla missfall.. det är därför enbart 10% som sker efter v. 12..

• jesjan

Jag fick MA i v 14, hade precis hunnit andas ut för att jag passerat v 12. Men det är nog inte så vanligt, surfar man runt och kollar tidigare inlägg har de allra flesta fått MF/MA i v6-8 verkar det som...

• Milva

Vår ängel dog i magen v.23
    Men det kallas också missfall eller fosterdöd. Detta är jätte-ovanligt så oroa dig inte!

du skall se att allt går bra!

• ninjos1831

Jag har haft två missfall på rel kort tid - båda i vecka 13 (ett i maj o ett i sept). Jag är dock "äldre" dvs 36 år, men vet inte vad det kan bero på...

• Skånetjejen

Jag fick missfall i v 14. Dock var fostret dött sedan v11-12 så egentligen var väl missfallet då fast kroppen kämpade för att hålla kvar det. Det är inte helt ovanligt att få senare än v 12. Vad jag menar är att man inte automatiskt kan säga att det är lugnt efter v 12, men för varje vecka som går blir risken mindre. Lycka till!

• Milia

Hej
    Jag hade ett missfall i v16 med enäggstvillingar.
    Just en sån graviditet är ju ochså tyvärr en riskgraviditet .

Kramar

• Milia

Hej
    Jag hade ett missfall i v16 med enäggstvillingar.
    Just en sån graviditet är ju ochså tyvärr en riskgraviditet .

Kramar

• MansonDust

Fick ett MA i v 12. Men fostret hade varit dött sen v 6. (Blödde mycket brunt blod)

• Helenapena

Jag fick en MA i vecka 14. Vi hade precis börjat andas ut över att ha pesserat vecka 12 och allt kändes bra men ett besök på lasarettet bevisade motsatsen...

//H

• Marin

Jag fick MA och skrapades i v.13, just när man trodde det var lugnt... Som tur var hade vi inte hunnit berätta för hela världen ännu.

Men om du inte har några blödningar och fortfarande känner dig gravid tycker jag inte du ska oroa dig!

• tinsen

Jag fick MA i v 15 troligtvis har fostret varit dött i 2-3 veckor. Jag hade in blödningar eller andra symptom. Det upptäktes vid en undersökning för att fastställa graviditet pp KK.

• starzippergirl

fick ett mf i vecka 21..men det är ju som sagt ovanligt så oroa dig inte....

• sommarpyret

Jag fick missfall i vecka 13, men det visade sig att fostret hade dött redan i vecka 8. Oroa dig inte...

• S med 2

fick mf i v 19 för många år sedan. Tillhör nog den lilla skara som haft de flesta efter v 10-12.
    Det är ju som de ovan skriver ovanligt med så sena mf. så oroa dig inte....
    kram

• Uniq

Enligt sidor här på internet så minskar risken betydligt efter vecka 12....från ca 30 % till 3%.

• Zandrama

Min ängel dog i magen i v 35, men det räknas också som missfall i papprena. MEN så sent är det mindre än 1% risk att drabbas av det! Av siffror jag fick på sjukhuset räknade jag ut att det är ungefär 0,25 % risk att drabbas av intrauterin fosterdöd (fosterdöd i livmodern) så sent i en graviditet.

Jag tycker du ska glädja dig åt bebisen i magen! Det är trots allt ett barn du väntar och inte ett missfall!

*kram*

Svar på tråden HUr många har fått missfall efter vecka 12?