• Prillan73

First Prize-premieobligationer ??

Nån som nappat på deras erbjudande ?
    Det känns inte som om det är nåt lurendrejeri eftersom det står att staten är inblandad !

Nån som har obligationer där ?

• Svar på tråden First Prize-premieobligationer ??
  • E l l a

Nej, för deras säljare är helt ologiska och pratar emot sig själv när de försöker sälja. Sådan skit tror jag inte på, dessutom - har du någonsin hört att något vunnit något eller att de gjort sig ett bra rykte? Det är inte direkt Statens premieobligationer eller Triss...

Är så trött på dem för de ringer hit jäääääämt... Skrikandes

• Birgitta2

Köp enbart obligationer via staten och inga mellanhänder!!! Ex vis PremieInvest sa också att staten stod bakom dem. Det visade sig i Plus-programmet att man betalade i slutändan precis det dubbla än vad obligationerna kostade.

Gå inte på det, utan köp premieobligationer där de ska köpas.

• sanna77

Här är en sida där du kan läsa lite om premieobligationer:

www.rgk.se/showdoc.asp

Som du ser kostar de ca 1000:- plus courtage, men First Prize erbjuder dig att köpa två stycken premieobligationer på avbetalning för 4752:-. Den effektiva räntan är 25,47%!! Så nä, det är ingen bra affär! Du investerar inte, utan lånar istället pengar.

Boka tid hos din bank istället, de kan ge dig bra tips om hur man placerar pengar.

• Twinkle Little Star

Usch, jag gick på Premieinvest ett par månader för några år sedan men efter Plus hoppade jag av som tur var. Nu ringde en aggressiv försäljare från just Premieinvest häromdagen och pressade på om att jag skulle köpa igen - eftersom jag gjort det förr. När jag sade att det var ett misstag att köpa och att jag hoppade av för att jag inte trodde på idén så ville han inte ge sig ändå, fick lägga på i örat på honom...

Svar på tråden First Prize-premieobligationer ??