• fridde02

    Tända ljus på minneslunden....????

    Hejsan.

    Är det någon som vet om man får tända ljus på minneslunden?
    Vi ska upp till våran lilla Tilda på lördag, och hon ligger i minneslunden. Och vi skulle så gärna vilja tända ett ljus för henne nu när det är Alla Helgona Helgen.

  • Svar på tråden Tända ljus på minneslunden....????
  • Kajee

    Jag brukar tända ljus för min farmor och farfar som ligger i en minneslund. Det brukar alltid vara massor av ljus där. 

  • Kyoko

    Visst får man det. Brukar vara väldigt stämningsfullt med alla ljus och människor som står där liksom förenade i sorg. Skall själv dit och tända ett ljus för min son och ett för alla andras barn som inte fick vara kvar.

  • jagäraf

    I minneslunden där min lille Elias ligger finns det flera möjligheter till minnesljus. Dels finns en liten "damm" där man kan lägga blommor och runt kanten kan man ställa ljus. Sen finns det också en stor lykta med plats för en massa värmeljus. Man tar då ett ljus och ställer inte helt enkelt. Andra ställer ett ljus där de finner lämpligt, inom själva minneslunden. Så fint så.

  • fridde02

    Tack för svaren.
    Då ska vi köpa ett ljus och gå till Tilda på lördag.

    Sänder en speciell tanke till alla små änglar där uppe i himlen. Vi saknar dig "Tildis". Puss ocj kram från storasyster Frida, pappa och mamma.

    Varm kram till er alla som har mist era nära och kära.

  • sisådär

    Jag tänder ljus. Ibland lägger jag stenar och snäckor. Jag gör såsom jag tycker tt man borde få göra. Och det går bra. En gång satte jag in en ängel i ljushållaren som stod där ett par veckor. Känn dig fri. Denna minneslund är till för oss...

Svar på tråden Tända ljus på minneslunden....????