• tussa85

Julklappstips för barn runt 1 år!

Har ett stort problem..!
    Vet inte vad vi ska köpa till vår lilleman i julklapp!
    Han blir 1 år i början av feb.
    Känns onödigt att köpa en massa småleksaker då ja vet att han kommer att få så mycke av de från andra både i jul och i födelsedagspresent.
    Sen är min sambo väldigt skeptisk till att köpa nån större leksak, med flera funktioner så att säga då dom går på över 500 kr och han inte kommer att använda de så himla länge. Vilket ja inte håller med om, de är ju trots allt upp till två år som dom utvecklas som mest å därför behöver lite stimulering å sånt..
    De kommer ju dessutom syskon som kommer att få ärva sakerna sen!
    Tycker att man kan köpa andra billigare saker sen då han börjar bli lite äldre å kan ha sakerna i några år!

Men alltså...vad ska ni köpa i julklapp?

• Svar på tråden Julklappstips för barn runt 1 år!
  • biltokig1

Jag skulle nog inte köpa nå´t dyrare nu till julklapp.. utan vänta tills han fyller 1, se lite vad han får i julklapp av andra plus att det brukar vara REA efter jul ;)

Köp något han kan spara istället "första julklappen" Eller några småsaker som ni tycker att han behöver...

• karrokarro

Man måste ju inte köpa en massa saker... Vår son behöver inget speciellt som det ser ut nu, så jag ska bara slå in några saker som symbol och sen ska jag satsa på att spendera tid med familjen och ha det mysigt och skapa en massa mysiga traditioner innehållande smak och lukt!
    Lycka till!

• Frida81

Min brorson är ett år o 3 månader, jag tänkte göra ett "fotoalbum" till honom med de närmaste släktingarna, så att han kan lära sig allas namn.

Han älskar fordon så jag ska ta kort när ex morfar kör postbilen, farbror kör brandbil osv, så har man först ett kort på postbilen, då kan man fråga= "vem kör postbilen" och när man bläddrar till nästa sida är det ett kort med morfar i bilen....

• Julianna

Tågbana, bilbana, lego, pussel, böcker, nån fin nalle, roliga kuddar till rummet, kritor och papper, gunghäst till rummet, mätsticka, minispade att skotta snö med, pulka.

• LilJ

jag tor vi ska köpa en pulka och en sparklåda. och så någon fin första julklapp från mej. men vet inte vad än.

ska säga åt släkt och vänner att inte kköpa för mycke leksaker.
    en skiva ska jag nog köpa åt honom också kom jag på, med barnsånger..

• biltokig1

Frida81 > vilken toppen idé.... kanske man skulle göra till sambons brorson i födelsedagspresent när han fyller 1 år =)

• tussa85

De är ju oxå så att han har inte så mycke andra leksaker än typ bitringar, skallror å så..
    Känns lite trist, för de märks att han tycker dom är tråkiga.
    Vi har heller inte gjort i ordning i hans rum, han har bara sängen å en soffa me mjukisdjur i.
    Just nu kan man väl kalla de lite leksaks- och klädtorka, har just rensat ur hans garderob me, han växer ju så fort!

• Honey

Lära-gå-vagn om barnet inte kan gå än=)

• biltokig1

Då har ni ju en massa saker ni kan önska er till julklapp, kläder, leksaker m.m.

Skriv en lista på vad som saknas i rummet... till honom

• tussa85

Var till barnens hus här i stan men hittade ingen lära gå vagn!
    De skulle ju oxå vara perfekt, för han vill hellre stå och gå än krypa runt

• VivviM

Vår lilla tjej kommer vara 10 mån till jul och vi har köpt en typ av kombinerad gunghäst/bil med hjul som ser ut som Ior med musik i. Sen ska jag köpa en Fisher Price Little People Touch and feel bondgård....fasligt dyr men jag tror hon kommer att ha glädje av den länge...

Sen blir det nog lite smågrejejer typ pussel, böcker, lego mm...Hon har redan en fasligt massa leksaker så jag har sagt till släkten att de gärna får köpa kläder och sånt hon behöver till rummet för hon kommer ju ändå inte förstå så mycket av vad hon får...Av mormor och morfar vet jag att hon ska få Bobux tofflor, en morgonrock och en klänning från Villervalla som jag sett ut.

• tussa85

Den där funderade ja oxå på när ja var på barnens hus, MamsenJ

Svar på tråden Julklappstips för barn runt 1 år!