• Elmindreda

Tvättlappar- vilken sort?

Vad har ni tänkt använda för sorts tvättlappar? Tyg eller engångs? Satt och funderade vilka som är bäst och mest praktiskt?

• Svar på tråden Tvättlappar- vilken sort?
  • Storstrumpa

Vi anvönder torra papperstvättlappar hemma. Lindgårdens tror jag dom heter. Och Icas parfymfria ( blöta) tvättlappar i skötväskan.

• Elmindreda

*puffar*

Ingen mer som har någon åsikt?

• Gafsan

Jodå. Jag har använt skumtvättlappar, tycker de är bäst. Har testat papperstvättlappar men jag tycker de i skum är bättre. Och oparfymerade våta tvättlappar i skötväskan.

• Vintersaga

Jag har köpt på Ullared, både tvättlappar i papper och i tyg och våtservetter...

• Gravilda

Natusans våtservetter till rumpan vid blöjbyte och Ikeas frottélappar till att tvätta kroppen.

• Therese81

Testar hela tiden nya men nu har jag fastnat för coop´s som är toppen billiga 14:90:- för 72st.

• Elmindreda

Tack för svaren, då verkar det inte vara många som använder frotte vid blöjbyte? Det var det jag tyckte var mest opraktiskt, men smart ide Gravilda att använda för att tvätta kroppen med.

Therese81:
    Är Coops torr- eller våtservetter?

• Solian

Vi använder tvättservetter i papper (torra, gul förpackning) från Ullared. Billiga och bra kvalitet (håller t.o.m. att tvätta några ggr. i tvättmaskinen har vi märkt?) Dessa använder vi till att torka bajs med (slängs sedan såklart). För att torka torrt använder vi lakansbitar. Vi har klippt gamla lakan i lagom stora fyrkanter och sicksackat runt. Bara att tvätta om och om igen.

När vi är på resa har vi med en reseförpackning med våtservetter men det använder vi som sagt inte hemma.

• musli

Kommer stoppa stjärten under kranen och tvätta rent, sen torka med handduk, gäller att spara pengar samt att det är bra för rumpan...

• JPL

Vi har tänkt att använda frotté även vid blöjbyte. I början är det ju inget riktigt bajs så så jobbigt kan det ju inte vara. Vill helst inte gnida runt konserveringsmedel i lilla rumpan flera gånger per dag.

• Elmindreda

smart ide att stoppa rumpan under vatten, men vi kommer som det ser ut nu inte ha toalett på samma våning som vi sover och då kan det bli lite jobbigt på nätterna tänkte jag. Frotten verkar ju skön för barnet, men tänkte på att det lär gå åt en hel del sådana, massa tvätt blir det...
    Lakanen var ju smart, har flera hemma som inte är så roliga att bädda med, men som säkert är skönt för en barnrumpa! :)

Svar på tråden Tvättlappar- vilken sort?