• Hallonsmurf

    När visar sig skrattgropar?

    Varken jag eller min man har skrattgropar - men min mamma har och dom har jag alltid varit ruskigt avundsjuk på.
    Igår när min lilla Ida, 8 veckor låg i sin mormors knä och skrattade, sa min mamma "men titta, har du fått mormors skrattgropar!". Jag blev förvånad, hade aldrig lagt märke till dom. När jag granskade Ida riktigt noga vid nästa leende kunde jag oxå se, på hennes ena kind, en liten antydan till skrattgrop.

    Hur är det med skrattgropar? När börjar de visa sig? Kan de börja som en liten, liten grop för att sen bli större? Är bara nyfiken...

  • Svar på tråden När visar sig skrattgropar?
  • jen bossman

    min son har skrattgropar på båda sidor. visst såg man dom ibland men det blev nog mest tydligt när han började att skratta

  • Hallonsmurf

    Jag är mest nyfiken på om skrattgropar finns där från att barnet är nyfött eller om de kommer eftersom... Från vilka ålder kan man se om barnet kommer få skrattgropar? Om de är väldigt små när bebisen är 8 veckor, kommer de då att förbli så små eller blir de djupare när barnet växer?

  • Elianova

    Min dotters skrattgrop var lika synlig när hon var nyfödd som den är nu, 10,5 månader gammal. Den har alltså inte blivit större.

  • prinsessa05

    Jag har tvillingar varav flickan har skratt gropar, dom var synlig redan som nyfödd & inget har ändrats. Dom är efter hennes mormor skulle jag tro

  • HeddaBigBum

    På min dotter såg man dem från födseln. Hion skrattade ju inte så mycket då , men när hon gjorde vissa miner, osv. Typ det enda hon fått från mig... annars superlik pappa!

  • MamsenJ

    Vår Ida har haft sin tre små skrattgropar ända sen hon började le. Vet inte vart de kommer ifrån då ingen av oss och ingen av våra föräldrar har det.

  • Tarkan

    min son har haft sin skrattgrop sedan han föddes. nu e han 8,5 månad och ja tror att de syns lite mer nu. de är efter mig han har fått sin skrattgrop.de e den ända han fått av mig han är ocskå jättelik sin pappa:)

  • hontas

    Min Freja hade skrattgrop på ena sidan redan när hon föddes. Så himla söt!!

Svar på tråden När visar sig skrattgropar?