• stjärndamm

Ni med upprepade missfall som blivit gravida efter åt

...Jag behöver hopp och efterlyser en lista.
    Gärna lång:)

• Svar på tråden Ni med upprepade missfall som blivit gravida efter åt
  • Kristin76

Jag har haft två MA och är nu gravid i v 23... Ge INTE upp hoppet!

• Eeska

Gravid fyra gånger vilket resulterat i två välskapta barn.

• Hannahs mother

Haft två MA,,,tredje gången gillt,,,en dotter som nu är 1,3

• stjärndamm

Tack.. lite hopp iaf!
    Har ni fått reda på vad det kunde bero sig på att ni fick missfall?

• lille gubben

Jag har haft 2 missfall coh har nu en son på 10 veckor. Efter andra gången jag fick missfall tog det 4 mån sedan var vi gravida. Lycka till! Det kommer att gå vägen. Håller tummarna för er.

• Herus

Har haft 3 mf och har en underbar son idag..

Utredningen visade att inget va fel. Tog progestron vaggisar och sjukskrev mig den här graviditeten.

• alilo

Har haft 5 mf men sjätte gången gick det vägen!!! Mitt lilla under är idag 2 o ett halvt år

• Pillis 72

Haft minst 7 MA. Först hittades inget fel, men tillslut upptäcktes det att jag har PCOS (detta sågs inte förrän efter 5 år när vi blev remitterade till IVF-enheten på SU...). Första försöket med provrörsbefruktning tog sig med hjälp av xtra Progesteron-injektioner + suppar... Väntar nu på bebben som ska komma ut 23/11!!!!!!!!! LYCKA TILL!

• Maryditt

MA i april/maj -04, v. 13
    Missfall i maj -05. v. 5

Tredje gången gillt - nu gravid i 27:e veckan med ett litet fantastiskt underbart pyre som buffar och sparkar mest hela dagarna...

Lyckan är obeskrivlig...

Jag kände mig berövad på det största i livet och var övertygad om att jag och min sambo inte skulle kunna bli föräldrar. Jag märker att jag fortfarande är på min vakt och blir väldigt lätt rädd och orolig för att något ska vara fel... men jag är ändå hoppfull. Allt ser verkligen bra ut denna gång

Till er alla som kämpar - ge inte upp och lycka till!

Kram Maryditt

• Filbunke

Hej, vad härligt att få lite solskenshistorier och nytt hopp. Efter två ganska sena missfall (v13 och v22) så börjar man bli lite tveksam för framtiden. Men jag vill ju gärna försöka igen.

Hur har ni andra klarat av att sköta jobb och annat under era tunga perioder? Helst skulle man ju bara vilja ligga hemma och "ruva". Speciellt de första tre månaderna när man bara mår illa. Jag har redan haft två sådana nygravida perioder på ett halvår lite drygt, så den biter ser man ju inte fram emot direkt. Att jobba och vara så himla trött är slitigt.

• grynis

Hej!
    Jag har haft 3 tidiga mf ett varje år mellan 2002-2005 i v. 5-7 och en mola som upptäcktes i v.9.
    Är nu gravid i v.21 . Har i dagarna börjat känna den lilla i magen...jättehärligt!!!
    Lycka till, hoppas det snart går vägen för er!!!
    Kram

• grynis

Hej igen...var in och läste din pres, såg då att du också råkat ut för en mola=druvbörd
    Förstår verkligen vad ni går igenom
    Men det är mkt. sällan det blir ngt. allvarligt av det...säger min läkare, och väldigt liten risk att du råkar ut för det igen. 1 på 400 om du haft det tidigare, för andra är det 1 på 2000.

Kramiz

• Dilara

Jag har haft två MA detta året. Båda dog i vecka 8. 6 juni var första MA och 6 november var andra MA. Jag undrar om det är någon annan som upplevt likadant? Hade den turen att få en utredning nu, behövde inte vänta en tredje gång. Jag misstänker att det är ngt fel på mig eftersom mina foster dör i vecka 8. Ska på utredning den 20 November. Hur länge väntar man på provsvaren? Livet känns hopplöst just nu. Jag är bara 20 år och jag kan inte få min bebis. Allting känns så meningslöst och tomt.

• Kängu

Hej!
    Jag hade tre exakt lika missfall i v5-7 nånstans, beror på hur man räknar......sen fick jag en pojke nu i våras

Fick trombyl och progesterone denna gravditeten (fast progesterone fick jag innan ett av missfallen också så det gjorde kanske ingen skillnad.)
    Kämpa på och lycka till!!!

• AHL

Hej!

Haft 4 missfall under 6 år, nu gravid i v 33. Fick progresteron förra grav som slutade i MA och så i denna- och det har ju gått bra hittills.
    Fortfarande lite skeptisk till att det här kommer gå bra konstigt nog. Varit på Aurorasamtal som hjälpt och nu ser jag fram emot förlossningen. Är iaf inte livrädd längre.
    Men d känns konstigt ändå! Varför har de andra barnen inte klarat sig och denna gjort det tex?

Men det är bara att va tacksam för att det äntligen tog sig.
    Hoppas det går bra för dej!
    KRAM

• stjärndamm

Åh vad skönt att höra era historier det ger mig hopp!!

Svar på tråden Ni med upprepade missfall som blivit gravida efter åt