• brittsommar

Vilka erfarenheter har ni av akupunktur?

På FL har jag läst att akupunktur kan fungera för att bli gravid och för att undvika missfall. Jag har nu haft 3 missfall utan förklaring och funderar på att kontakta en akupunktör. Har någon erfarenhet av akupunktur och har fått behålla en graviditet? Känner någon till någon bra akupunktör i Stockholm med kunskap om barnlöshet och missfall?

• Svar på tråden Vilka erfarenheter har ni av akupunktur?
  • anime

Jag har erfarenhet av akupunktur men inte i samband med graviditet.

I ♥ poptarts
  • fru smultron

Jag vet att igc provade detta inför hennes senaste graviditet, och denna gång har det gått jätte bra, om det beror på det eller annat är ju omöjligt att säga...men vem vet.
    Gå in och fråga henne om du är intresserad.

• Skeppet

Jag ruvar på ägg och är under akupunkturbehandling. Det är rätt mycket psykologi i detta för jag har 2 missfall bakom mig och vill undvika fler. Min akupunktör och jag har gått igenom min sjukdomshistoria och vi har kommit fram till att hon måste stärka upp njurarna. Hon kunde se beläggning på tungan som inte var bra, som nu efter 11 behandlingar är borta. Mina upprepade halsinfektioner är vanligt bland oss som inte får behålla barn i magen. Dessutom har jag mycket stillastående blod i livmodern (min mens är klumpig och mörkröd). Nu är den mer lättflytande och ljusröd.

Att åtgärda detta skall gynna en graviditet min rekommendation är att söka på gulasidorna.se och se om någon har barnlöshet som specialitet. Jag går hos en svensk med inriktning kinesisk akupunktur. Lycka till Kram Skeppet

Kram Skeppet

• brittsommar

Tack för svar. Jag har ringt och fått tid för akupunktur redan imorgon!

Skeppet, jag känner igen mig i halsinfektioner och typ av menstruation. Den ändrades efter mitt andra barn. Och nu får jag inte behålla mina graviditeter. Rådet från min gynekolog för att avhjälpa klumpiga och rikliga menstruationer är hormonspiral - men det vill jag ju inte ha! Jag hoppas att akupunkturen skall hjälpa - psykologi eller ej!

• mothermary

Hej! Jag har haft ett missfall och är nu gravid för andra gången. Jag har gått varje vecka och fått akupunktur denna gången för att stödja kroppen (i mitt fall handlar det om att stärka njurarna) och det verkar som att allt går bra! Nu är jag i v. 13 och tänker gå två ggr till. Jag går hos Martin Blaus på AAA-kliniken vid Odenplan i Stockholm. Honom kan jag varmt rekommendera! www.aaa-kliniken.se/

Svar på tråden Vilka erfarenheter har ni av akupunktur?