• Charlotte87

kräm som tar bort finnar/prickar efter rakning/hårborttagning?

ja jag får röda prickar efetr min epilator,funkar nån gel elelr nåt mot det så inte huden blir irriterad & ful?????

nån som vet hur man undviker det problemet?

varför funka rinte vaxning? ja får aldrig bort nånting,har köpt vax till små hår men de tar inte... å har inte tåla mod till att "spar" ut heller...hjälp nån som kan detta!

• Svar på tråden kräm som tar bort finnar/prickar efter rakning/hårborttagning?
  • MillaMolla

Jag smörjer alltid med Aloe Vera gele efter jag vaxat el. rakat.
    Får oxå små "plitor" och irriterad hud.
    Har funkat mycket bra för mig. Testa!!!
    Köper av en vännina som säljer Volare - bra märke tycker jag.

• Sladdis

Min väninna säljer Forever Living Aloe Vera.
    Använder också jelly/gele. Kanonbra till allt!!

~ * allt är lätt när man kan det * ~
  • Charlotte87

okej,..för ja använder epilator å har fått kanon mkt prickar finnar som ä torra å jävkliga...tack !

• Charlotte87

ska man ha på före eller efter man har tat bort hår med epilatorn? har nämligen tusen finnar redan :(

• MillaMolla

Jag tar på direkt efter, men du kan testa att tvätta rent med sprit (finns på apoteket) innan du kör med epilatorn.
    Sedan måste ju huden vänja sig vid epilering. Hur länge har du gjort det? Huden blir ju mer tålig med tiden, vet det efter några års vaxning

• ArnaMy

Jag såg att det fanns någon form av bakterierdödande medel på en sexaffär som var till för just de problem du beskriver. Sedan vet jag flera som använder aloe vera som är nämnt tidigare. det finns något med tea tree också, på hälsokosten tror jag.

• Bettangarbo

På apoteket finns en oparfymerad after shave kräm, som känns något grusig (typ som saltkorn) som jag tycker är bra på utsatta ställen. Direkt efter alltså. Mörkt silverfärgad tub, bra pris också har jag för mig..

• miss mamma

köpte Invit class/intimate cosmetics(disinfectant cleansing)

Bra för allt möjligt...finns i shopper  hm ja typ kondomeriet osv

Svar på tråden kräm som tar bort finnar/prickar efter rakning/hårborttagning?