• Fii83

Bitande flugor!

Är så förbenat trött på våra oönskade husdjur nu!
    Desa äckliga flugor... bits som attans... Ont gör det och samma fluga kan bitas massa gånger på raken... Någon som vet varför de gör på detta viset??? Har aldrig varit med om des like, de gör ju inte så på sommaren!
    Sen igår gjorde jag middag innan jag skulle till BVC och satte ut köttfärslimpan på altanen för den skulle svalna. Sen när sambon kommit hem och vi skulle äta tar jag av folien... gissa vad som va där??
    Massa fluglarver (spyflugor tror ja) Hunnit med detta på nån timme...
    Bara att kasta maten. Fråga mig inte hur de kom in när de va folie runt... men men. Tyckte ju jag va "smart" som använde altanen som kylskåp. Händer ALDRIG igen. FY!!

Thildabus!
  • Svar på tråden Bitande flugor!
  • TinaG

fy va läskigt!
    jag vet att på sommaren innan det ska bli regn, då kan vanliga flugor bitas... men om det gäller nu så sent som i oktober vet jag inte

• Helixa

Oj...bits vanliga flugor?? Visst e de äckliga men...fyyyy. Och laggt larver...blä...

• Koff

Men blää vad äckligt. Mina flugor är rätt fredliga, iofs skiter dom överallt men dom bits inte och jag har inte sett några larver ännu.

• Skärgårdsfru

Men är det inte någon form av bromsar? Det finns flera olika sådana i olika former och storlekar så dom kan ju se ut som flugor.

• Lantismamman75an

Parasitstekel heter dom, glömde skriva det

• Skärgårdsfru

Okej på så vis.

Jag skulle aldrig stå ut med att leva med flugor som husdjur. Jag skulle ringa eller skriva till anticimex och be om råd för hur jag kan hålla dom borta från mitt hus. Ute är det såklart svårare men jag skulle inte vilja ha dom inne.

www.anticimex.se

• Fii83

Har aldrig varit med om detta innan, först nu i höst (om man bortser från larverna i soptunnan på sommaren).
    Så då är det inte vanliga flugor det handlar om? De ser Precis ut som dom såvitt jag kan se. Antar att de snart går o lägger sig så jag får väl står ut. Tror inte anticimex kommer ut för 4 vanliga flugor
    Sen de som lägger ägg/larver måste väl vara spyflugan som oxå lägger sina barn i soptunnan??
    Usch usch

• mamma legolina

Vet vad du pratar om för flugor, brukade finnas på bondgården jag bodde på förut (Västernorrland) men jag tror inte jag har varit med om dessa flugor någon annan stans nu när jag tänker efter. Där var det inte 4 flugor utan en hel hög - blä

Saker och ting kan bara bli värre - Ior
Svar på tråden Bitande flugor!