• soofee

Hej

Min tråd som jag startade häromdagen blev borttagen då den på något konstigt sätt tolkades som reklam. Ville bara tala om för er som läst tråden att jag inte var ute efter pengar på något sätt utan bara ville hjälpa någon som behövde hjälp! Och det kommer jag förhoppningsvis få göra trots forumets konstiga regler.

Kram på Er
    / Sofie

• Svar på tråden Hej
  • turia

har du fått alla dina barn klart?

• turia

Jag har bara läst att det e bra om man gjort barnen klart eftersom man förlora ju en del av äggen vid donation..

• turia

En kvinna som vill donera ägg måste vara frisk, utan några ärftliga sjukdomar och helst vara under 35 år. Det går att fråga någon du känner som till exempel din syster eller kompis.

Donatorn får bara donera så att maximalt sex barn blir till. Äggen får användas till fler än en kvinna. Det är en fördel om donatorn lever i en parrelation och redan har fått de barn hon önskar. Det är också viktigt att hon diskuterar igenom detta med sin partner så att båda är överens.

www.vardguiden.se/Article.asp

• soofee

Men vad har det med den här tråden att göra? Jag vet vad som rekommenderas men vet också varför jag vill göra detta. Det är ingen lag på att måsta ha alla sina barn gjorda innan man donerar så det är väl upp till var och en, eller?

• turia

tänkte bara att det är ju en stor grej...
    men tanken e jättegod, skulle själv kunna tänka mig att göra det.
    Vet många i min bekantskapskrets som kämpar med barnlösheten..

• soofee

Ja visst är det en stor grej. Även för den som får ägget, och det är av den anledningen jag vill göra detta. Jag blev bara lite irriterad äöver att någon anmält/tolkat min tråd som reklam.

• motalatjej

aha... du vill donera dina ägg? fantastiskt men människor som du!!!

• soofee

motalatjej:
    Roligt att du tycker så, men tråkigt att familjeliv inte håller med dig

• motalatjej

Tycker att det är fantastiskt att vilja hjälpa till!!! Finns många som inte kan få egna barn pga, dåliga ägg,... så hoppas innerligt at du får chansen att hjälpa någon!

• soofee

Jodå, jag har ett par jag vill hjälpa. Går inte det så donerar jag ändå, så donation blir det oavsett FL.

• Fiaflopp
    turia skrev 2006-10-25 21:10:03 följande:
    Jag har bara läst att det e bra om man gjort barnen klart eftersom man förlora ju en del av äggen vid donation..
    Du förlorar INTE några ägg,en frisk kvinna har massor som du inte på en livstid KAN använda till egna barn....läs på!

TS: det var ju inte reklam,fy att det ska vara så kinkigt med hur trådar ska se ut för att inte missupfattas!!
    All heder till dig!
  • Fiaflopp

TS: man borde få nån slags indikation i mal att man BÖR ändra sin trådstart i såna trådar...då vet man att den misstolkats av någon petig person och kan ändra den...

• soofee

Jag provade att anmäla ett liknande inlägg som hade samma innebörd (någon erbjöd sig att hjälpa med en sak) fast det handlade om helt andra saker. Men det inlägge tolkades inte som reklam, så det ej var fråga om pengar och detta "erbjudande" var en vanlig företeelse här på forumet.

Hmm.. Lite dubbelmoral från moderatorer/redaktion..

Men det spelar ju ingen roll num ville bara att de som hunnit läsa det inte ska tro att jag var ute efter pengar.

• Fiaflopp

Ja men verkligen,helskumt!!
    Skönt att vi hann i alla fall...

• Maskros67

Jag tycker iallafall att du är helt underbar som kan tänka dig att donera ägg. Jag skulle vilja testa, men efter 6 ivf orkar min man inte mer, o jag kan ju inte göra det själv tyvärr!

Kram o lycka till!

Svar på tråden Hej