• oMANGOo

Cytotec vid MA

I dag är det 1 vecka sedan jag fick 4st Cytotec för att få ut mitt MA. Jag blöder fortfarande vilket jag antar är normalt, men jag tycker att det är konstigt att det fortfarande kommer ganska mycket klumpar.

Jag har inte ont längre men är orolig för att kroppen inte stöter bort allt själv. Vad tror ni? Måste jag åka till gyn och kolla?

• Svar på tråden Cytotec vid MA
  • Karolina A

Hej gumman!
    Ledsen för ditt MA! Jag fick Cytotec vid ett av mina MA, men jag fick bara en tablett som jag tog kl8 på kvällen för att sedan göra en skrapning på morgonen. När jag fick tabletten så sa de att det bara skulle mjuka upp lite inför skrapningen, inte att det skulle sätta igång hela missfallet. Men det beror väl i och för sig på hur nära inpå missfallet är på gång att sätta igång av sig självt! Den natten efter jag tagit Cytotec så sov jag nästan ingenting, hade jätte ont o fick kila på toaletten många ggr, det kom nog ut "det mesta" den natten. Sedan hade jag mensvärk i ett par dagar o blödde i ca 2v, även endel klumpar i början!
    Ett av de andra MA så började jag blöda av mig själv o trodde att allt kommit ut, men jag blödde mig igenom hela cykeln till nästa mens då det kom klumpar, så antagligen var det fortfarande kvar rester den gången, skulle nog gjort en koll den gången för att se så allt kommit ut, det är inte roligt att blöda i 5v i sträck!
    Hade jag varit dig så skulle jag kollat upp om du inte sluatar blöda efter 2v efter Cytotec! Men känner du dig orolig så skulle jag ta kontakt med lääkare för att få det uppkollat, det är så onödigt att oroa sig o undra i onödan!
    Hoppas det fixar sig o att ni lyckas vid nästa graviditet!
    Många varma kramar...

• oMANGOo

Tack snälla för dit svar Karolina. Tro att det räckte med att jag frågade här, för nu har jag nästa slutat blöda helt.

Ser att vi är i samma situation då och jag. Jag blir också lätt gravid men sen slutar det ju inte bra. Jag ska prata med min läkare om Pregnyl inj. till nästa gång, är det något som du har testat?

Hoppas att det funkar för er också nästa gång.
    Kram
    Mango

Svar på tråden Cytotec vid MA