• pesonen

Vart kan jag köpa is? Is att kyla dricka med...

Som rubriken lyder: Vart kan jag köpa storpack med is ifrån? Ska ha 30:årsfest snart och behöver köpa in is då jag aldrig kommer att hinna göra den själv, dels för att jag inte har så mycket is-kuber att frysa i..

Vart någonstans kan jag köpa? Restaurang? McDonald's har jag köpt ifrån förut, men har på senare tid fått höra att det kan finnas ev. bakterier i denna is..

Denna fest är på en lördag, så något ställe som har lördagsöppet innan kl 17 !!!!

• Svar på tråden Vart kan jag köpa is? Is att kyla dricka med...
  • lillaEgo

Jag tänkte tipsa om McDonalds men det visste Du visst redan.

Var har Du hört av att deras is innehåller bakterier? Blir folk sjuka av att äta på Donken (ja, mer än vanligt alltså)?

Testa på de andra hamburgerrestaurangerna annars. Max och Burger King t ex. Fiskhandlare brukar ha is men den isen är kanske ännu äckligare? AGA (om Du bor i Sthlm) inbillar jag mig säljer is. Och som sista tips. Googla....jag har för mig att det finns fler företag som säljer is.

• pesonen

Läs detta inlägg så får du se, sen har jag läst det i tidningarna också. Men då kommer ju frågan; hur kan de då servera detta i läsken om det nu är bakterier i?

www.daft.t.se/konferans/showpost.asp

• pesonen

Har googlat runt lite, men hittar inte omkring där jag bor, bor i Södra Sthlm, Huddinge!

• Ankmor

Jag rekommenderar dig att kontakta ett AGA-ombud, de säljer torris (kolsyreis), det är suveränt till dricka och annat. Där kan du även få tips om hur du ska göra.

• lillaEgo

Testa att maila McDonalds och be om ett udrag av alla skrönor som går om deras företag.

Du får väl sätta en skylt på ishinken "INTAS PÅ EGEN RISK".

• pesonen

Torr-is är inte så bra att ha i drycken.. Att kyla är den bra med, men inte att ha direkt i glaset..

• Elinore

det e bara att ringa vilken restaurang som helst några dagar innan... oftast e det gratis oxå..(det e ju bara vatten liksom)

men, du..det där med mc donalds.. det är ju så att dom är nog dom som är renligast i hygien och allting, för där kommer det kontrollanter hela tiden... skulle lätt ta is ifrån mc donalds istället från en dyr och flashig restaurang... nåt att tänka på bara //Kocken

• Julmust

Om du verkligen vill kolla din närmaste McDonalds så kan de förmodligen visa upp ett livsmedelsbiologiskt test på sin is. Just de har ett rätt seriöst provtagningsprogram. Helt säker kan man naturligtvis inte vara ändå.

• Ankmor
    nej, inte _i_ drycken.

* En stoor balja med vatten där du lägger isen.
    * En mindre balja med vatten där du lägger drickan.

Eller också kan du lägga drickan direkt i isen, men då fryser den ju.
Svar på tråden Vart kan jag köpa is? Is att kyla dricka med...