• EsterC

Fjärde mf eller nåt...

Hej. Vi har haft 2 mf & 1 ma sen i januari. Vi har börjat med utredning & fått svar på alla blodprover. Dem var normala. Men så fick jag mens för 2 veckor sen som varade i 5 dagar. 2 dagar senare började jag småblöda & det varade i 6 dagar. Näst sista dagen hade jag mensvärkar också. Konstigt. Jag ringde till gyn & dem bad mig göra ett gravtest så det gjorde jag. Testet visade ett jätte svagt plus som knappt gick att tyda så jag gjorde ett till som blev likadant. Retligt. Antagligen var detta också ett mf. Någon som varit med om att fått ett väldigt svagt plus?

• Svar på tråden Fjärde mf eller nåt...
  • Lycka1012

Jag har fått det och tyvärr blev det ett mf. Be att få komma och göra blodprov för att mäta hcg i blodet. Om man är gravid ska halterna fördubblas på 2 dygn. Om värdet går neråt håller det på att försvinna.
    Håller tummarna för dig!
    Kram!

• cadde

Ja jag hade tyvärr svaga plus med mina två första mf.Men det är precis som sol78 skriver att man måste mäta hcg i blodet och se om det går upp eller ner. Med mig gick det först upp lite(men för lite)sedan ner.Går hcg stadigt upp så är det kanske en liten bebis ändå, håller tummarna.

• EsterC

Tack för era svar. Jag ser det som kört faktiskt eftersom jag fick mens. Men så klart så hoppas man ju in i det sista, de va ju ett plus trots allt... Gyn bad mig att vänta & se om jag får mens nästa gång eller ta ett test om en vecka igen. Jaja det är ju bara att försöka igen, de gäller att inte ge upp...

• stjärndamm

Hej!
    Jag har också fått tre missfall och den sista graven fick jag dessutom druvbörd.... så nu får jag inte bli gravid fören om ett halv år....
    Men första graven jag hade i januari fick jag ett svagt plus och ngr dagar senare en mens... så läkaren konstaterade att det var missfall....
    Vad gör dem med dig nu när inget visade sig på din utredning... kommer du inte få ngn hjälp?

• EsterC

Jag vet absolut inget. Jag har inte ens fått papper på vad dem har tagit för blodprov. Det stod bara att allt va normalt. Det känns som att ingen bryr sig på den kvinnokliniken jag går på. Vad man än undrar över så säger dem att jag ska avvakta & se. I morgon förmiddag ska jag ringa en annan stad & byta till den. Just nu får jag liksom inget stöd.

• brittsommar

Jag fick också provet tagna och fick sedan ett brev hem som sa att allt var normalt. Och vad betyder det?! Jag ringde läkaren och fick mina värden och vad de skall ligga mellan. Jag fick ockå en remiss på de prover som inte togs för att det nog inte behövdes. Med tre missfall vill man utesluta allt som kan vara fel.

Så EsterC, ring och begär att få reda på dina prover, det är din rätt. Vilka prover som brukar tas vid upprepade missfall hittar du här www.internetmedicin.se/dyn_main.asp
    Stå på dig!

• EsterC

Tack så mycke för era svar. Här får man i alla fall stöd. Jag ska ta reda på mina prover på mån.

Svar på tråden Fjärde mf eller nåt...