• albin2

dop-pynt!

Jag behöver idéer för dukningen vid min sons dopkalas! Det är ju ganska vanligt att man lägger små fötter och storkar på borden, men vad kan man mer göra? Jag tänkte pynta borden på ett lite annorlunda sätt och har tusen och..suck..inga idéer..

• Svar på tråden dop-pynt!
  • Örnen76

Kolla i mitt galleri under Dop. Alla dekorationer kommer från IKEA.

• Snusis

När vi döpte lilltjejen så fick jag en liten idé. Jag köpte godisklubbor och ställde i muggar, blev kul och folk, barn i alla åldrar(!);) åt av dem. Sen hade vi i små skålar gerberablommor, alltså bara blomman avklippt i en skål med vatten. Jättefint! Om man nu tycker om den blomman.
    Sen hade vi tänkt att dekorera tårtan (som vi gjorde på plats i den lokalen vi var i) med sånt där ströpynt, finns på typ COOP vid marsipan och sånt där. Form av hjärtan och nallar. Men när vi sen hade gjort tårtorna passade det inte, så jag strödde ut det på borden runt det andra som var lagt och dukat där. POPULÄRT! Finns det nötallergiker så vad försiktig, kan innehålla spår av det.
    Oj, vad långt det blev! Hoppas några nya idéer har dykt upp!
    Ha ett trevligt dop!

• Snusis

Vi skickade även efter dopservetter från www.kattisproduktion.se. Folk vågade nästan inte torka sig med dem. Men vi köpte extra ifall folk ville ta med sig hem, vilket en del gjorde. Till och med prästen, som följde med upp på fikat, vek fint och prydligt ihop en och lade i fickan! Hihi! Det tyckte jag var kul!

• Texas 73

Har lite bilder i mitt galleri om du vill titta.

• Jenny 1978

Harlite bilder i  mitt galler oxå .....

• Liljan77

Vi döpte sonen på påskdagen.Så vi klädde långbordet i vitt plastduk.Sen klippte jag 2 blå ränder å tejpade fast på bordet.De symboliserade dopkläningen.Sen så hade vi några grenar med lite påskfjädrar på.Å några små gula påskljus som vi tände.
    De blev mysigt.

Eftersom de e höst nu,så kan de ju bli fint med några färggranna blad på bordet.

• Örnen76

Ska kanske tillägga att vi inte haft dopet än. På söndag är det dags. Återkommer med bilder på dukningen i början av nästa vecka

• Jessica24

Jag har lite bilder från vår sons dop. Eller rättare sagt på delar av dekorationerna jag gjorde. Skrattande

NyfikenÖrn
    Fick du idén till nallarna från min sida? Glad

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Örnen76

Jessica24 - nej, faktiskt inte. Fick tipset av en annan på FL. Kanhända att jag kikat in på din sida av annan anledning i så fall (minns ej vad...amningsdemens )

• Jessica24

Okej! Glad
    Kanske hade hon hittat det hos mig?!
    Kul i att fler gör likadana dekorationer.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
Svar på tråden dop-pynt!