• Lilja07

Vaccinerar ni era katter??

Vi gör det varje år & ser det som en självklarhet, men hur många gör det egentligen? Vi gör det för att katterna ska må så bra som möjligt...

• Svar på tråden Vaccinerar ni era katter??
  • morgerda

Vi vaccinerar varje år!

• Törnrosa82

självklart fast jag har inne katter så gör jag det fast många tycker det är onödigt

• morgerda
    törnrosa82

Våra är också innekatter (var ute ibland förr) men det kan vara ännu viktigare att vaccinera innekatter eftersom de blir oskyddade av innemiljön... så kanske mna drar in bakterier, smitta som de inte alls har byggt upp nåt försvar mot.
  • Lallan

Självklart! Har fem katter plus hund så visst kostar det men inte på långa vägar så mycket som om de skulle bli sjuka av tex kattpest eller kattsnuva. Dessutom vill jag ju inte att dom ska bli så dåliga så att dom inte klarar sig.

• Mammanseko

Självklart! Vaccinerar en gång om året och avmaskar var 3:e månad då katten springer ute och äter råttor.

• piixelslyna

Självklart är katten vaccinerad. Tror vi gör det vartannat år, samtidigt som vi vaccinerar hunden.

Klubbor förgyller dagen
  • siamesen

Japp..mot de vanligaste plus rabies och leucose.

• missteddy

jag hade inte gjort det för de sa att inne katter inte behövde det med gjorde det stax efter jul pga det gick så mycket kattpest och fick då veta att de kan följa med in med våra kläder

• Lallan

Nya rönen säger att det ska räcka med vartannat år. Vi har vaccinerat varje år hittills. Olika veterinärer har olika rekommendationer för tillfället men varje eller vartannat år ska i alla fall räcka bra!

• 201201232

Kattpestvaccinet ska sitta i upp till sju år så det är lite onödigt att vaccinera varje år, som tur är håller rekommendationerna på att ändras. Tyvärr är nog inte veterinärerna så pigga på att göra det eftersom att de förlorar inkomst på att inte få utföra lika många vaccinationer. När jag vaccinerade förra året hade min veterinär inte hört talas om de nya rönen och sa att de skulle kalla oss nästa år (i år). Vi har inte fått någon sådan kallelse så min veterinär kanske har ändrat uppfattning. Jag kommer vaccinera varannat år, eller kanske var tredje.

Svar på tråden Vaccinerar ni era katter??