• MrsH

Efter fyra mf, gravid i åttonde månaden

Alla söta kämpande tjejer,

Det var ett tag sedan jag orkade gå in på den här tråden. För ett år sedan fick jag ett fjärde mf (i vecka 9). Tidigare hade jag haft mf i vecka 7, 9 och 11.

En mf-utredning på Sophiahemmet våren -05 visade inga "fel" och när läkarna dessutom sa att det är ovanligt att få fler än tre mf blev förstås det fjärde ett riktigt hårt fall.

Jag kommer aldrig glömma den iskyla som spred sig i bröstet på mig när vi var på VUL och tydligt såg att det inte längre fanns något som växte därinne. Att sedan behöva gå och vänta på blödningen i nästan en vecka var nästan olidligt.

Men man fixar det ju ändå, eller hur? Ytterligare en bit glädje försvinner, men det går ju...

Nu bestämdes det att vi skulle optimera våra chanser att bli gravida och vi gjorde snabbt tre inseminationer. Det tredje försöket lyckades.

Och trots enorm oro (särskilt när vi inte såg någon hjärtaktivitet i vecka 7...) inför VUL varje vecka till och med vecka 13, och egentligen tills bäbisen faktiskt skulle kunna klara sig i vecka 26, så är det faktiskt så att vi förväntas få en liten tjej om ungefär fem veckor.

Jag hoppas kunna inge lite hopp med vår historia.

Ge inte upp!

KRAM från Mrs H

• Svar på tråden Efter fyra mf, gravid i åttonde månaden
  • Näckrosen

Grattis!!!
    Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen hela vägen!
    Kram Cia

• MrsH

Ska förresten tillägga att jag inför den tredje insemination provade på akupunktur och moxabehandlingar och att jag behandlades med Trombyl (blodförtunnande) från inseminationsdagen fram till vecka 12-13.

Moxabehandlingar fortsatte jag med till vecka 12.

Jag började dessutom äta lite kött innan inseminationen, tidigare var jag fiskvegeterian, och det har jag fortsatt med.

Kram igen!

• Katzy

Grattis till dig och lycka till!
    Har 2 MA bakom mig och det är alltid skönt att höra solskenshistorier, man får lite hopp iallafall.

• greta2

Grattis! Vad roligt att det verkar gå bra den här gången! Lycka till!

Svar på tråden Efter fyra mf, gravid i åttonde månaden