• phus

varför blir det inga barn =(

Varför kan vi ej få barn? Min man och jag hade barn innan vi träffa varann men vi får inga gemensamma =( Har börjat med pergotime pga att jag har pco inte så mycket. Men man hoppas på att det är äl som e problemet och att pergotime läser detta annars får vi gå vidare i utredningen. Men man undrar ju vad som då e felet bara för att vi båda kan skaffa barn En ledsen själ

• Svar på tråden varför blir det inga barn =(
  • En glad tjej

Jag har hört att det kan vara så illa att två helt friska och fertila människor inte passar ihop när det kommer till barn! Hoppas verklingen inte detta är fallet för er.

Kramar!

• Kwela

Phus hur gammal är du och hur länge har ni försökt?

Vill bli mamma... snart!
  • phus

Jag har inte ens fyllt trettio och vi har försökt i över två år

• Kwela

Hej igen! Det är ju svårt och veta men jag hoppas att det är ägglossningen som ställer till det för er. Men jag tror på er så jag håller tummarna!

Vill bli mamma... snart!
  • Hatter

Det kan vara så att ni inte är komaptibla. Fertilitet är inte svart och vitt utan en SKALA. Vissa ligger högt, andra lågt. Ett par där båda ligger lågt kan få barn med andra som ligger högt på skalan men sen kanske inte lyckas bli gravid med varandra.

• Minna07

En glad tjej: Ja det stämmer. Man passar inte ihop, ägget stöts ut efter befruktning.

• midsomer

Sånt kan man ta reda på, men inte i Sverige. Bara för att spara sig en massa tårar.

Svar på tråden varför blir det inga barn =(