• Tindra E

Det behövs fler som vill donera ägg!

Jag vill bara uppmuntra fler att donera ägg samt säga lycka till för dom som väntar!
    Det finns dom som har moraliska synpunkter om detta och det är helt OK men så finns det såna som jag...
    Jag donerade första gången i december i fjol och till min stora lycka så fick dom ut 17 stycken! Och jag ska iväg igen men det kom en graviditet emellan.. Jag tålde tyvärr inte spiralen och då gick det lite för snabbt sen...*ler*
    Men när pyret har kommit ut så ska jag fortsätta att donera så många gånger som jag tillåts!
    Så alla som har tänkt på donation,det är värt att ge sig själv sprutor med tanke på vad några andra får istället!!
    Lycka till!

• Svar på tråden Det behövs fler som vill donera ägg!
  • Passiflora

Ajj då ja hade gärna gjort de om det inte var för sprutorna ja har riktig fobi för sprutor så de skulle inte gå =(

• LJF

26:e får jag reda på om jag får donera. Tillfälligtvis står det 6 kg för mycket på vågen för att jag ska klara BMI gränsen men det tar ändå 6 mån innan det blir dags så det jobbar jag på.

• Fiaflopp

Ni är små änglar,bara så att ni vet det...
    Jag är själv i behov av donerade äggceller och har gjort försök i finland men nu väntar vi i landstingskön i sverige som är FÖR lång...3 år om man inte har egen donator.

Jag ska bli intervjuad av aftonbladet snart just för att få fram hur mycket behov det egentligen finns av just dinatorer av äggceller...

• Tindra E

Jag förstår att det känns som en lång väntan men jag hoppas verkligen att det går bra för dig Fiaflopp!

Och om jag kan hjälpa till på nått sätt i intervjun så är det bara att säga till!

• Chelsea73

Härligt Tindra E! Tack för vad du gör för oss som inte har så bra egna ägg!

• LillFrida

Ja, jag är en mycket stolt äggdonator (värphöna till 24 stycken) och jag kan säga att DET VAR VÄRT DET. Tror dessutom att man kan få hjälp med att ta sprutorna så slipper man göra det själv, men om man är vääääldigt rädd så är det nog ingen större hjälp!

• Fiaflopp

Min man gav mig sprutorna,det är ingen match säger han...nålen är SÅ liten ju.
    Jag var dessutom väldigt spruträdd då vi startade men det har gått över sånär som på att vebkateter gillar jag fortfarande inte men den nålen är större och ska in på betydligt värre ställen,magen känns det INGET i...

på er som gör detta för oss!!!

• lillamilla75

Har gått igenom ICSI som resulterade till en liten flicka.
    Har mailat SU om äggdonation i samband till när vi ska göra vårt FET-försök. Har dock inte fått svar ifrån dom än. Har ju inga sjukdomar och behandlingen har jag ju redan gått igenom 2 gånger för "eget bruk"...

• Rockmama

Hur går det till att bli äggdonator?
    Hur känns det (fysiskt och mentalt)?
    Tänker man såhär när man möter små barn som liknar en själv "tänk om det där är "min"?"
    Får man betalt?

Nyfiken!

Svar på tråden Det behövs fler som vill donera ägg!