• mmlr

Ledsen efter samtal med bm!! HJÄLP!

Kom just hem från ett läkarbesök där de ville se att kroppen stött ut allt från mitt andra missfall.
    Jag frågade bm om det var vanligt med två missfall efter varann, utan att man fått barn innan. Hon svarade att det inte alls var så vanligt!! Jag har läst mycket här på FL att det skulle vara ganska vanligt, men inte enligt henne då. På henne verkade det som om "kör på en gång till, och när det går åt skogen, så kan vi göra utredning". Jag blev så ledsen! Är hoppet ute för mig att få ett barn? Snälla, har ni hört liknande eller har ni hört något annorlunda? Tacksam för svar..

• Svar på tråden Ledsen efter samtal med bm!! HJÄLP!
  • Tesie

Min mamma fick 2 missfall innan hon fick min lillebror!

Så kämpa på, du kommer få en bebis du med en dag

• Mamma till D

min mamma fick också två missfall och sen mig

• Hoppentoss

Hej..
    Jag har precis fått andra missfallet. och enligt läkaren så går det fortfarande på slumpen. en viss procent är slump.. Du kan få fyra missfall och dom fortfarande är innom slumpen.

Däremot har du rätt till utredning efter tredje ggr..

Sköt om dig...och hoppa det löser sig..

Kramis Tossan

• mmlr

Tack snälla ni! Vad skulle man göra utan Er!! Kramar

• Den nöjda

mmlr..Jag är precis i samma situation som du.Har haft två och nu är vi inne på vårt fjärde försök efter det andra missfallet(juni 2006).Jag vågar inte hoppas att det ska gå vägen, men bevisligen gör det ju det för en hel del...Håller tummarna för dig och mig!

• Katzy

Hej!

Har 2 MA bakom mig och den läkare jag var hos på Sahlgrenska sade att 2 är vanligt och att det är därför man inte gör någon utredning förrän efter 3 missfall.
    Den läkaren trodde också på slumpen, att vi bara haft otur.

• Amatea

Jag har haft två missfall och sedan har jag fått två barn. Beklagar dina mf och hoppas och tror att det går bättre nästa gång.

• Herus

Beklagar dina mf..
    Efter 3 mf får man göra utredning..

Det är absolut inte kört för er, det finns många som lyckas efter upprepade mf.
    Jag har haft 3 mf, gjort utredning och är nu i v 39..
    Du ska se att det går en dag..

• fru smultron

Enl min gyn dr är det tyvärr mycket vanligt med tidiga missfall( vilket tyvärr inte gör de hela lättare) det finns felmarginaler eftersom man inte alltid vet att man varit gravid när en mens blödning kommer ett par dagar försent.
    Har för mig att jag sett siffror som säger att på varje barn man föder går det ett par missfall på, som man kanske inte ens vet om själv.
    Man ska inte alltid lyssna på allt som sägs kring missfall, för tyvärr så finns det inga säkra uppgifter kring detta, för lite forskning bedrivs.
    Jag tror att ni kommer att få barn.
    Eller som min gyn säger...fortsätt försöka snart drar ni en vinstlott...inte lätt men vad gör man inte när man vill ha barn, det är bara att bita ihop.
    Lycka till.

• mmlr

Är Er alla så tacksamma! När livet känns som mörkast, kommer männsikor som Er med fantastisk medmänsklighet och skiner upp livet. Tusen tack till Er alla, och jag hoppas att det kommer att gå bra för alla! Många kramar från Malin

Svar på tråden Ledsen efter samtal med bm!! HJÄLP!