• mmlr

läkarbesök

I dag ska jag till läkaren för att se om kroppen har lyckats få bort allt av mitt andra missfall.. jag har suttit uppe halva natten för att försöka komma på vad jag ska fråga läkaren för olika frågor, och behöver nu hjälp! Vad ska man fråga? Hjälp mig, jag har säkert glömt skriva upp en massa saker jag vill ha svar på!
    Sen vill jag passa på att tacka alla underbara männsikor här som ger mig tröst och stöd, tack vare Er känns det som om jag aldrig vill ge upp!!

• Svar på tråden läkarbesök
  • jazzy

Tråkigt att du fått 2 mf..

Det är ju alltid svårt att ge andra råd. Frågorna dyker ju nästan alltid upp när man gått därifrån.
    Att boka en telefontid med läkare kan ju också vara ett sätt.
    Lycka till!!!!

• jazzy

Jo fråga om du kan få ta nån medicin nästa gång du blir gravid, Progsteron har jag hört att många har fått här på Fl..

• Skeppet

Jag är i samma sits som mmlr och jag genomgår IVF. Läkarna ser det ju som slump med 2 missfall och man får utredning efter 3 st. Jag tycker att man skall fråga följande:

* Kan man med enkla medel hjälpa graviditeten nästa gång. Jag har frågat efter Trombyl (receptbelagt blodförtunnande medel som skall underlätta blodgenomströmningen i livmodern). Det går även bra med en barnalbyl (receptfritt) om dagen en vecka före ÄL. Hör med läkaren hur länge du skall ta dem.

* Fråga efter recept på progesteronvagitorer och folacin (folsyra)

Själv tycker jag att du kan göra:

* Gå till en akupunktör som förbereder din kropp och stöttar nästa graviditet.

* Minska på på kaffet och öka på grönsaker och bra mat.

Lycka till!
    Kram Skeppet

• skatti

Jag vet att på Carlanderska vill de att man ska äta folsyra varje dag i en månad innan IVF, just för att minska risken för missfall.

• mmlr

Tack snälla för alla goda råd!

Svar på tråden läkarbesök