rött i sovrum
Ska måla över vita tapeter i sovrummet, är så suugen på någon varm röd nyans. Men tror Ni det blir för mycket? sovrummet är rätt så stort, så jag är rädd att det blir för intensift, Vad råder Ni mej
Ska måla över vita tapeter i sovrummet, är så suugen på någon varm röd nyans. Men tror Ni det blir för mycket? sovrummet är rätt så stort, så jag är rädd att det blir för intensift, Vad råder Ni mej
kan du inte måla en röd fondvägg
Jag var hos ett par kompisar i helgen som tapetserat en fondvägg i sovrummet varmröd och de övriga väggarna var vita (ej helt kritvita). Såååååååå himla snyggt! Tror däremot inte jag skulle välja att ha alla väggar i den färgen.
Enligt färglära och feng shui(stavning?) så ska man ha lugnande färger i sovrummet, dvs blått o grönt.
ska man följa det som sägs om färger så ska man inte ha en röd färg i sovrummet för det är en agressiv färg å då kan man inte sova, bara en tanke
hehe flutterby hann före mig
lillabus:
Äh, tror det blir häftigt. Det finns väl fönster, garderober mm som tar bort lite rött, och blir det för mycket kan du ju måla om
och jag har haft två sovrum i orange, och har älskat det! saknar det nu! jag tror att du kommer att gilla det, om du TROR att du kommer gilla det!
Jag har haft ett mörkrött sovrum! Jag älskade det! Visst blev rummet mindre, men det var mysigt!
Det blev ommålat samma dag som ett annat par tog över vår lägenhet. Hon kunde bara ionte fatta hur man kunde ha så dålig smak!
Jag har ett rött sovrum...går lite åt det vinröda hållet. Älskar det! På ena väggen har jag vita garderober, och möblerna och gardinerna går i ljust. Inte alls intensivt med den röda färgen. Snarare lugnande. Tror ju att det är skillnad på att ha rött i sovrummet, och att ha en varm röd färg. Själv tycker jag inte om ljusa sovrum.
Så jag tycker absolut att du kan ha den färgen...
Vårt sovrum är vitt med vinröda detaljer. En avlastningsplast som går runt hela rummet, gardiner, överkasst...
Vi har röda tapeter i vårat sovrum.Vi tycker att det är en lugnande färg i sovrummet och dessutom lite sexig
Sen har vi mkt svarta detaljer till.
Visst är det lugnande lea 82 ! Jätte härligt!
...också ändrar det "färg" lite. På dagen är det mer rött, ljust och mer "liv". På kvällen blir det nästan svart med röda nyanser från ljusen. Supermysigt!...Precis som du skrev, jenang, sexigt...
Nu tänkte jag ändra lite, från alla ljusa detaljer till lite mer "indiskt"...
Jag skulle ha haft grått i sovrummet med en fondvägg i rött. Typ väggen bakokm sängen. Och kanske ha olika röda nyanser på gardiner och prydnadskuddar....
Vi har inte rött i sovrummet, men vardagsrummet, supermysigt, älskar våra tapeter!
vi hade mörkrött i vårat förra sovrum, underbart!
Nu har vi blått och det känns så kallt och opersonligt, brr.
Vet inte om vi orkar tapetsera om dock, vi kanske ska flytta igen
Enligt läran om färger så visst blir man aggressiv av rött, men man skall även bli pilsk sägs det...
Jag o gubben köpte hallon röd färg idag, här ska målas, tack för Era råd.Miz
Såg ni Äntligen hemma ikväll???
Där visade dom en super häftig Kina-inspirerad tapet med röd botten, så snygg! De andra väggarna kan vara allt från bruna till guldiga eller vad du vill
SUPER NICE!!!