• Sofie1979

Afrika i blodet?/del 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-09 22:37:13:
    Hej på er!!

Fortsättning på Afrika i blodet!

Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!

Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!

Vad har ni andra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:48:05:
    "Själv har jag en underbar liten mörk dotter som är 1½ år, hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Angående vad jag skrivit i min kommentar, så menar jag att JAG tycker att det är en perfekt blandning! och det behöver inte någon annan tycka om de inte vill!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-10 17:57:54:
    Länk till tråden innan:

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

• Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2
  • Supercow

Jag väntar en liten sötnos som blir halvsvensk / halv gambian.

• Sofie1979

Välkommen och Grattis!

• Tiiina86

Vad bra att en ny tråd kom upp igen:)

Jag heter martina å är 20 på lörda:) å har en dotter på 3år som är en blandning av sverige/ tanzania. :)

• Cdot

Öhh...måste säga att detta inlägg skapar lite förvirring hos mig.

1. "Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!"
    Skulle definitivt förstå om man säger "skryt om era barn här"
    men när jag läser ovan kommentar är det uppenbarligen fokus på att barnen är "blandisar" eller "afrikanska"
    Om man har ett halvafrikanskt barn, vad är det att skryta över?

2. "hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"

Detta har jag hört förrut på FL, så jag måste fråga vad är det som gör att det är en perfekt blandning?
    Blir jätteintressant att höra svaret till detta påstående.

Tack och hej!

• Nikimasmamma

Min lilla tjej är halv svensk och halv kenyan, jättegullig tycker jag och nu väntar vi en till...

• Emelieee

Min son är halvt från Angola:)...o jag är svensk.

• Sofie1979
    Cdot skrev 2006-10-10 14:28:37 följande:
    Öhh...måste säga att detta inlägg skapar lite förvirring hos mig.1. "Skryt om era små blandisar eller helafrikanska barn här!!"Skulle definitivt förstå om man säger "skryt om era barn här" men när jag läser ovan kommentar är det uppenbarligen fokus på att barnen är "blandisar" eller "afrikanska"Om man har ett halvafrikanskt barn, vad är det att skryta över?2. "hennes pappa kommer från Uganda och jag är svenska! Perfekt blandning!"Detta har jag hört förrut på FL, så jag måste fråga vad är det som gör att det är en perfekt blandning?Blir jätteintressant att höra svaret till detta påstående.Tack och hej!
    Cdot:

1. Denna tråd är som du kanske ser är en fortsättning på en tråd som funnits innan och den har aldrig skapat reaktioner! Finns massor av olika sorters trådar av olika slag där man kan "skryta" om sina barn.  Ja, du för vi som har ett halvafrikanskt bara är stolta över dom inget annat! Precis som andra föräldrar oavsett vilket land man kommer ifrån är. 

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m8957768.html

2. Är oxå väldigt trött över att människor ska hacka över något man skrivit! Att de inte kan förstå att man inte menar något illa med det man skriver, som jag skriver ovan så tycker JAG att hon är av en perfekt blandning och det behöver inte någon annan tycka!!!! Tycker att alla barn är perfekta oavsett var de kommer ifrån! Men precis som du är man ju stolt över sitt barn eller???

Hoppas du förstår vad jag menar nu eller ska du hitta något mer att hacka på?

Tack och hej!
  • Mammatillliam

min son är halv somal och halv svensk!!nu ska vi ha en till

• Cdot

Sofie...synd att du lägger all energi på att bli arg över att jag "hackar"
    Min tanke var att du skulle kanske förstå vad jag syftade på med min fråga.

Naturligtvis har jag sett den "första" tråden.
    Har även läst ALLA inlägg i den tråden...och de är basen till att jag ställde mina frågor här.

Jag sa ingenting om hurvida ditt barn är den "perfekta mixen" eller inte för jag vet inte vad det innebär. Det var det jag frågade dig om. Du lägger tyngd på iallafall att du är svensk och pappan är afrikan
    och tråden handlar om "blandisar" så det enda jag tolkar det du säger som är ett väldigt ytligt tänkade eftersom du måste mena att ett barn som har en svart och vit förälder är höjden av "perfektion" när det gäller utseende. Den perfekta exotiska blandningen. Correct me if I´m wrong.

Eller är det så att när du säger "perfect mix" så pratar du om nått helt annat än utseendet på ditt barn? Som sagt jag har sett det uttrycket här på FL flera gånger och jag undrar verkligen hur tänker folk som säger det. Ärligt talat så har jag bara hört det uttrycket från svenskar som har barn med svarta män...har aldrig hört två svenskar säga så om sina barn.

Som jag sa i mitt första inlägg, förstår helt och hållet att det är naturligt att vara stolt över sitt barn och om det finns trådar som heter "skryt om ditt barn i denna tråd" skulle jag inte reagera...MEN...när fokus ligger på att barnet är en blandning av svart och vit och det kallas perfect mix då reagerar jag starkt för jag tycker det är en väldigt ohälsosam inställning att ha kring det barnet.

Svar på tråden Afrika i blodet?/del 2