• Lundahl81

Ikeas billiga spjälsäng??

Hej jag ska till ikea i morgon å undrar om det är någon som har köpt den billiga spjälsängen för 329:- Har svårt att tro att det är någon vidare kvallite!!?? Något annat bra ni har inhandlat när ni har varit där?
    Tack Hej!!

• Svar på tråden Ikeas billiga spjälsäng??
  • Lilla Fi

Vi har köpt den sängen och den verkar kanon! Stabil, snygg och klassisk! Har i och för sig inte fått vår bebis än, men jag tror säkert att den blir bra!

• Liria

Visst är den i obehandlat trä?

• skidan

Vi har den vita från IKEA. Den är oxå billig. Fick dessutom bäst i test. Har för mig att även den ofärgade fick bäst i test men är osäker. Min dotter har i alla fall sovit gott i den vita sedan hon var 4mån. Enda nackdelen som jag kan se det är att sidorna inte går att hissa ner. Fast de på babyland som har den funktionen kostar 1500kr.

• Lundahl81

Okej!! En fråga till bara är det höj och sänk bar sida på den?? Ja den är i obehandlad trä!! Tack för svaret!!

• sunce

Jag kan säga att vi köpte en lagom dyr säng hos babyproffsen (1300kr)och den är inte alls nåt bra; hjulen har lossnat typ 100 ggr, den repas jättelätt så jag säger bara att priset behöver inte spela nån roll.

• delifi2

om du vill piffa upp den lite så var det en tjej här på fl som hade köpt antikbets d fanns att titta på under hennes galleri, den blev supersnygg

• skidan

IKEAs sängar går att justera i 3 ligglägen. Men ena sidan går inte att sänka ner så att det är lättare att plocka ur bebisen. Undrar hur det ska gå med min mage när den blir stor

• PuhBjörn

Hej!

Jag har köpt den billiga obehandlade sängen "Sniglar" på IKEA och tror att den blir kanon! Jag betsade den med antikbets och den blev jättefin! Finns en bild i mitt galleri om du vill se!

• Lundahl81

Ja det är ju frågan om man ska köpa den med eller utan sänkbar sida. Den på ikea locker ju lite eftersom att den är så billig! och om den är så bra som det verkar så är det ju sol-klart!! Jag får väll se hur jag gör!! Tack för alla svar!! Kramn på er alla å lycka till med era bebisar!!

• TantG

Har IKEAS Sniglar den billiga... har den i galleriet välkommen att titta..

Lite färg kan göra mycket och den har fått bra kritik

• alexaGBG

Jag har också sniglar och den är jättebra!! Rekomenderas.

• Lundahl81

vilken fin säng!! en sån vill ja ha!! Jag hadde faktiskt tänkt måla den med vit bets.. kan nog bli något det med!! Tack!!

• Agneta jkpg

jag har oxå Själsäng Sniglar...fungerar hur bra som helst! Piffat till den med sänghimmel, så söt så

• Bebisens mamma

Spjälsängen "Trogen" från IKEA, fick anmärkningen "vassa kanter" i "Vi Föräldrars" spjälsängstest, och var därför inte godkänd. (925 kr)

Spjälsängen "Gulliver " fick godkänt! (495 kr)

Sängen "Sniglar" var inte med i testet.

• Solkatten

Den funkar bra! Billigt behöver inte vara dåligt, men visst går man på det när man ska handla. De flesta spjälsängar har ju ändå samma grundläggande funktion.

Svar på tråden Ikeas billiga spjälsäng??