Svag ägglossning och ändå gravid?
Hej
Har en liten fråga har haft tre missfall i v 6-7 och en lyckad graviditet. ( ett missfall innan och två nu i somras). Innan jag blev gravid de två senaste gångerna så var jag hos min gyn på grund av lång cykel och hon tag då hormonprover som visade på dåligt ägglossningsvärde. På posten fick jag hemskickat ett recept på pergotime, men kände mig tveksam till att använda det då vi har en tvååring hemma och jag just läst en artikel om en tjej som blev gravid med tvillingar. Min gyn hade gått på semester och det gick inte att få tag på henne, så jag bestämde mig för att vänta. Sen blev jag plötsligt gravid ändå, men fick mitta missfall 4 aug (6+0 tror jag). Blev gravid direkt igen och fick mitt andra missfall 16 september. Båda gångerna har jag använt mig av ägglossningstest, runt de dagarna jag blivit gravid, men inte fått något positivt resultat. Min teori var då att jag har "svag" ägglossnning eller att äggen på något vis är dåliga och var nu villig att prova pergotime. Detta tycte dock inte min gyn och menade på att bli man gravid så har man ägglossning punkt slut. Jag känner mig ändå tveksam. Någon som har varit med om något liknande eller som vet mer om detta ändå?
Tack på förhand!