• gnagaren

Ni tjejer som haft ont i magen på ena sidan som gravid.Kom in o svara på en fråga.

Är nygravid i v 7. Har ont långt ner i magen på ena sidan.
    Har varit på VUL och allt såg bra ut. Syndes hinnsäck o gulesäck.

Trodde det var X först, men inte.
    Dom svammla nåt om ev en gulkroppscysta.

Men det gör ju ooont. Det spänner, ilar mm.

Blir ju fasiken självmordsbenägen ibland.

Har tom tänkt tanken att : Ska det vara så här, så gör jag abort.

Ni som oxå haft ont. Går det över??

När sånt fall??

• Svar på tråden Ni tjejer som haft ont i magen på ena sidan som gravid.Kom in o svara på en fråga.
  • Lilola

jag hade en del ont sådär när jag väntade 3an, och till mig sa dom att det kunde bero på att jag har myom i livmodern gjorde riktigt skiitont ibland men det går över!! gjorde i alla fall hos mig. kan inte säga exakt när det gick över utan det mera kom ibland lite då och då...men ca halvvägs in i grav. så försvann det nog mer och mer. (det gjorde däremot inte mitt illamående :()
    hoppas det ordnar sig.
    mvh Lilola

• vinterbabyn

jepp i vänstra sidan. stråla ned mot ljumsken. Växtvärk sa en privatläkare när ja var på ultraljud i vecka 9. Orsaken är att livmoderna växer propotionellt mest i början o de töjs ut här o där.

• gnagaren

vinterbabyn

Ja, det strålar ner i benet, men även uppåt i bland.

När försvann ditt?
    Har haft mitt i snart 2v

• alltomfiske

jag hade också ont så i flera veckor, var rädd att det var X eftersom det bara var på ena sidan. gjorde förbaskat ont i v 14, då fick vi UL akut och det var inget konstigt... de misstänkte att det var en cysta på äggstocken men hitade ingen. så det var antagligen UVI, jag fick antibotika och sen mådde jag toppen! så be om UVI test om du inte redan gjort det!

• gnagaren

Dom testade för UVI, men gjorde ingen odling.. Kan det vara det ändå?

• alltomfiske

jag tror det kan vara det ändå, det har iaf hänt min syster att det varit UVI trots att flera test visat negativt (hon var inte gravid då). så berätta att du är orolig och be att de gör en odling! till mig sa dom också att de alltid behandlar gravida med antibiotika, även bara vid misstanke om UVI dvs innan de hunnit göra odlingen. tydligen för att det kan vara skadligt på ngt sätt att gå med UVI länge vid graviditet. vet inte på vilket sätt det kan skada dock.

• vinterbabyn

ja minns inte riktigt, en månad kanske, de försvann gradvis. Men kan nog fortfarande dra till nu o då på samma ställe. De börja kanske 4-5 dagar efter ägglossningen... o då visste ja att nåt va på gång eller så var jag sjuk.

• gnagaren

alltomfiske
    Nu när du säger det så. När jag väntade Liam (hade haft x innan)
    Så fick jag nästan samma smärta. Det värkte i ena sidan, samt att jag hade riktiga mensvärks/förlossningkramper i rygg och mage.

Jag trodde det var x(utomkvedes) igen och åkte till akuten. Fick öven blödning då. Förmodligen pga att livmodern krampade, så nåt blodkärl sprack.

När jag kom dit fick jag lämna urinprov, för att kolla om jag var gravid, villket jag sa att jag redan visste.

Dom gjorde gynund, och såg att det var lite retat därinne.

Hon tog prov att titta på i microskop, samt urinodling på min urin.

Hon skickade hem mig med vagitorer(visste inte vad jag hade för infektion)

Efter 3 dagar ringer hon o sa att det var UVI, och skrev ut medicin.

Upplever denna gång att dom inte gör något alls, utan att man får kräva av dom hela tiden.
    Stickan visade ingenting, men jag får väl kräva att dom gör en odling!

• cherish

Jag hade också ont på ena sidan tidigare, enligt barnmorskan bara spänningar för att livmodern växer och tränger undan annat och inget att oroa sig över. Min värk kom och gick dock mer, och var inte så stark, utan snarare lite småobehagligt. Jag hoppas att din värk släpper!

• skrosa

jag hade så där i början av min graviditet, fick gör vul och man konstaterade en gulekroppscysta i äggstocken, den försvinner av sig själv men kan göra j-t ont. den smärtan försvann efter v 9-10 någonstans. nu är jag i v, 29 och allt är bra. så häng i det brukar ge sig. lycka till och grattis till maggen

• gnagaren

skrosa

Hur kändes din värk. Det här lixom ilar, trycker, spänner, isar.

• skrosa

som du skriver och mensvärk, man vet inte vilken fot man skulle stå på man ville bara skrika och gråta. men det gick över, mycket är växtvärk oxå. det är ju en liten som vill ha plats där inne

• gnagaren

skrosa

Tackar Då kanske jag ska ta o lugna ner mig lite nu då! Hehe.

• princess of woolfs

Hade ont i ena äggledaren, det var en cysta som var stor. Var sjukskriven två veckor pga det. Den minskade i storlek när moderkakan tar över barnets försörjning så att säga. Efter v13 kände jag inte av den mer!

• Samanta245
    gnagaren skrev 2006-10-05 14:55:41 följande:

alltomfiske
    Nu när du säger det så. När jag väntade Liam (hade haft x innan)
    Så fick jag nästan samma smärta. Det värkte i ena sidan, samt att jag hade riktiga mensvärks/förlossningkramper i rygg och mage.

Jag trodde det var x(utomkvedes) igen och åkte till akuten. Fick öven blödning då. Förmodligen pga att livmodern krampade, så nåt blodkärl sprack.

När jag kom dit fick jag lämna urinprov, för att kolla om jag var gravid, villket jag sa att jag redan visste.

Dom gjorde gynund, och såg att det var lite retat därinne.

Hon tog prov att titta på i microskop, samt urinodling på min urin.

Hon skickade hem mig med vagitorer(visste inte vad jag hade för infektion)

Efter 3 dagar ringer hon o sa att det var UVI, och skrev ut medicin.

Upplever denna gång att dom inte gör något alls, utan att man får kräva av dom hela tiden.
    Stickan visade ingenting, men jag får väl kräva att dom gör en odling!

Sant. De vill inte göra något för gravida i början.  Säger att vi ska avvakta.  Man blir förbannad.
Svar på tråden Ni tjejer som haft ont i magen på ena sidan som gravid.Kom in o svara på en fråga.