• Simbaa

Hur gammal är du och varför är du ofrivilligt barnlös? del 2

Jag fortsätter på den tråden eftersom den andra är stängd.
    Jag är 28 år och vi har försökt sen 2002.
    Slutade med p-spruta i mars 2001 och fick tillbaka mensen dec 2001 men tydligen ingen äl förrens 2 år senare.
    Just nu är vi i start groparna för ivf..väntar bara på tid.
    Det är inget fel på nån av oss så vi vet inte varför vi inte kan få barn

• Svar på tråden Hur gammal är du och varför är du ofrivilligt barnlös? del 2
  • Snoopy1974

Jag är 32 år. Slängde pillrerna på min 25 årsdag.
    Har genomgått 1 misslyckat IVF och skulle göra ett FET (Frozen Embryo Transfer) den 29/9 men inget av embryona (3st) överlevde upptiningen. Nu står vi i begrepp i att börja med vårt 2:a landstingsförsök i december.

Vi har vad läkarna har sett inget fel på nån av oss. Det bara funkar inte.

• grispadda

jag är 18 år och har velat ha barn i många år... har försökt bli gravid sedan maj-juni i sommras... min sambo vill dock helst vänta tills han är klar med utbildningen (3 år) ... känns så länge...

• Emmii

Jag är 22 år och vi har försökt aktivt sedan jag var 20, alltså i två år. Vi har inte kollat upp oss, men tänker göra det såsmåningom, så vi vet inte om det finns något medicinskt fel...

• AlmostPerfect

Fyllda 30, har försökt i två år nu. Jag har PCO-S. Väntar på kallelse för IVF.

• Bliglin

Ja fy fasen vad jobbigt det är för oss alla som kämpar med dessa fruktlösa försök. Jag lider med er tjejer!

Jag har försökt sedan sommaren 2003, dvs drygt tre år... snart 40 långa månader och 40 tråkiga smärtfyllda menstruationer (Patetisk... jag vet). Men jag är så förbannat less just nu så jag tror snart jag bara lägger mig ned och gråter. Då var jag 32 år och förhoppningsfull. Med en menscykel på 27 dagar, som en klocka i alla år, har jag inte hade någon misstanke om att det skulle vara fel på mig. Aldrig haft någon cysta, inflammation eller könssjukdom, vad jag vet.

Nu är jag snart 36 år och förtvivlad. Fick veta att jag har en missbildad livmoder vid VUL för en dryg månad sedan. Avvaktar ytterligare undersökning och röntgen för att få veta vad det innebär mer exakt. Men antagligen är det väl min livmoder som ställer till det.
    Klamrar mig dock envist fast vid hoppet att det bara är slump och otur som gör att jag inte blivit gravid hittills. Men börjar sannerligen misströsta.

• Juun

inte ätit p-piller sen november 05 sambon vill helst vänta men blr det så är det menat men men blir nog som han vill då min mens fortfarande kommer som den behagar *eller inte komme alls* är 23 har varit bebissugen i snart 8 år

• blommanbarn

vi höll på säkert 6-7 år innan vi hoppade på IVF och på andra försöket lyckades det ! har nu en underbar tjej på snart 2, jag var 36 år när jag fick henne !

• perla

Jag är 31 år och har försökt i ca. 2,5 år. Vi har genomgått en utredning med inga fel har upptäckts. Nästa steg blir IVF, jag hoppas verkligen att det ska lyckas.

• Flisan79

Är 27 år och väntar mitt första barn, vi har förökt sedan -99. Har 3 misslyckade IVF bakom oss men lyckade nu på egen hand med naturpreparat. Vet alltså hur det känns att bli besviken ca 90 ggr.

• Fidelis ad urnam

Jag är 24 år och är ofrivilligt barnlös pga. min mens vägrar komma igång igen efter det att jag slutade med mitt preventivmedel.
    Ska påbörja utredning på onsdag och är så extremt nervös inför det.
    Vill inte få beskedet att jag är infertil

Svar på tråden Hur gammal är du och varför är du ofrivilligt barnlös? del 2