Dottern har rymt hemifrån, och soc kräver att jag ska betala hennes uppehälle
För att göra en lång histora kort:
Dottern på 15 år träffar äldre pojkvän (20 år). Killen lever på soc-bidrag efterssom han anser att bara "materialister" arbetar??????
Dottern, som vill vara med pojkvännen slutar gå till skolan, och flyttar hem till pojkvännen.
Vi har pratat, förbjudit, mutat (jodå, det också) försökt hämta hem henne själva och med hjälp av polis. (ingen hjälp där inte, efterssom hon ju enligt dem inte far illa av att bo där).
Eftersom jag inte vill ge henne pengar när hon bor där ( jag VET att hon dricker ganska mycket i det sällskap hon är just nu) så gick hon till soc, vilka talade om för henne att jag minnsann är SKYLDIG att försörja henne var hon än väljer att bo.
Är det möjligt?
Jag har försökt få hjälp av soc med att få hem henne, men de vägrar, jag har pratat med polisen men de vägrar.
Tydligen är vi som föräldrar helt maktlösa.
Ska vi bara se på när hon går ner sig, och dessutom är vi skyldiga att betala för det.
Jag har gett henne mat, och vi har varit och handlat tillsammans så att hon fått det hon velat ha, men jag vägrar ge henne pengar i handen.
Finns det verkligen ingen hjälp att få någonstans, av någon som förstår att vi vill ha hem vår tjej.
Nu är det snart fem månader sedan hon flyttade, och hon har i princip slutat duscha, de tvättar inga kläder, lägenheten ser ut som en soptipp och hon lever mer på cigaretter och öl än på mat.
Jag vill ha hem min lilla tjej.