• tjejen9

Druvbörd

Har precis fått besked om att jag har haft/har druvbörd. Är det någon som har haft detta? Vänligen berätta då gärna om era erfarenheter. Känns fruktansvärt jobbigt just nu, ska bli kollad under ett halvårstid så att det inte bildas en tumör av detta. Och får då inte bli gravid under denna tid. Var inne för skarpning för 3 veckor sedan o det var detta som de fick ut, inte ett missfall alltså.

Så tjejer, ni som vet, hjälp mig att få rätsida på vad som händer med mig.

Från en mycket ledsen Tjejen 9

• Svar på tråden Druvbörd
  • SYLO

Rekommenderar denna sida
    student.educ.umu.se/~ceajon03/sda07v03/druvbord.htm

har själv inte råkat ut för detta men tänkte att denna sida kan vara bra för dig att ha...kanske inte men en
    tanke från mig till dig förstår att du är ledsen och jag ville bara bidraga med någonting

• illendria

Förstår att du är ledsen!
    Jag har haft druvbörd, eller partiell mola. På mig upptäktes det efter två månader, när de analyserade skrapresterna. Fick åka och ta blodprov i 6 månader, och allt gick bra. Det var jobbigt att inte få försöka igen på så lång tid, men vad har man för val? Tydligen är det ungefär 1% som får detta, och risken för att få det igen är 2%, alltså väldigt liten. De vet inte vad det beror på att vissa drabbas, eller varför, ett ödets nyck kanske? Jag vet inte om du fick några svar, men fråga gärna mer om du vill veta. Skickar många stora kramar!

• Blomman8

Hej vännen !
    Jag förstår precis hur du känner , jag har oxå haft en druvbörd.... kändes som att hela min värld skulle rasa när jag fick beskedet.
    Jag finns för dig om det är så att du har frågor å funderingar.... kanske kan vi hjälpa varann under detta halvår som vi måste vänta på att få försöka igen *ler*
    Kram på dig !

Svar på tråden Druvbörd