• fru smultron

Tråd för oss som haft många MF/MA

Nu startar jag en ny tråd för oss som gått igenom sorgen av flera missfall. Här kan vi få gråta, bearbeta, få ny kunskap, diskutera hur man ska gå vidare, och stötta varandra.
    Vi vet alla hur det känns att gång på gång drabbas, och jag tror att vi kan hjälpa varandra...

Själv fick jag förra veckan mitt 5:e (6:e MF igentligen men ett kom bara en dag efter ett svagt pos så jag vet inte om jag räknar med det eller inte).
    Har precis gått igenom en vecka av stark sorg och mycket gråt, för att denna vecka åter resa mig på benen och ta nya tag.
    Jag vägrar att ge upp nu!!
    Ett tag till orkar jag och min man och jag tänker kräva den bästa vård, och förståelse från gyn dr. Just nu känner jag mig stark, men samtidigt liten och rädd.

Så jag hoppas att det finns fler som jag som vill hjälpas åt att ta sig igenom allt detta.
    Så hoppa på här så ser vi vart det bär........

Kramar och välkomna alla modiga kämpare!!
    Från fru smultron

• Svar på tråden Tråd för oss som haft många MF/MA
  • greta2

Det var någon som fått barn efter 7 missfall här, så än är inte loppet kört! Hoppas det går bättre nästa gång. Någon gång så...

• Maddo77

Hej!
    Vad tråkigt att du fått ännu ett MF fru smultron. Jag har ju oxå haft 5 stycken och det är VÄLDIGT jobbigt. Precis som du skriver så känner man sig som Stålkvinna ena dagen och en liten flugskit ena dagen, mkt känslor som snurrar.

Just nu är jag gravid igen, bara i vecka 5 och mina känslor är VERKLIGEN upp och ner:( Man vill vara glad men jag kan INTE var glad, är glad i en tusendelssekund för att i nästa stund vara förtvivlad. Jag är en männsika som tyvärr inte visar mkt känslor utåt men i huvudet mal det på hela tiden. Jag blir nästan mer arg än ledsen....

Jag hänger gärna med på denna tråden och stöttar och peppar varandra. Kram på er alla!!

• fru smultron

Grattis maddo!!
    Vet precis hur känslorna går runt när man väl fått sitt efterlängtade plus. Jag kunde inte heller glädjas nu den sista gången, hade en ständig klump i magen som inte ville försvinna.
    Varje toalett besök skedde under stark ångest.
    Men tyvärr kan man inte påverka något själv, jag försökte tänka att detta var ju en ny gravidietet som skiljer sig från dem andra, så chanser för att det ska gå bra finns.

Nu gick det ju inte denna gång för mig heller men jag tror man måste försöka hitta ro i att vara gravid. Försök acceptera läget per min, timmar, dag, små små steg i taget.
    Njut i varje lite sekund som det känns okej, de stunderna som känns bra kommer växa ju längre du går.

Det är ju även så att vi har en anledning att vara oroliga i den nya graviditeten , vi har ju gått igenom så mycket. så tyvärr måste vi genom leva denna oro.
    Men försök att inte glömma bort att bara för att man var glad över att man är gravid igen så kommer inte ett ev MF kännas jobbigare, njut så gott det går åt detta fina som hänt dig nu...du är gravid!!

Jag ska tänka på dig och den lille i magen, jag hoppas och hoppas att allt ska gå bra denna gång!

• AstridEster

Jag hänger gärna på den här tråden - tyvärr får man väl säga - det är ju ingen kul tråd att befinna sig i, men alltid så skönt att det finns fler i samma situation tycker jag. Vi har nyligen haft vårat tredje MA och det börjar kännas tröstlöst och tungt. Vi funderar på adoption nu istället - ska på ett första informationsmöte om en timme. Men vi har väl inte helt släppt tanken på biologiskt barn - svårt att göra eftersom vi kan ju uppenbarligen bli gravida men sen dör de små embryona och man tycker ju att vi är en bra bit på väg........Ja ni hajjar säkert!

Får ni bra stöd av era läkare tycker ni? Toppen om vi kan stötta varandra! Jag håller tummarna för dig Maddo77!
    /Atsrid

• Maddo77

Hej AstridEster.
    Tack för dina tummar behöver alla jag kan få. Jag tycker jag har fått NOLL stöd av de läkare som jag har träffat. De borde gå en charm/pedagogik kurs. Eftersom de inte kan göra ngt åt det eller förklara det så verkar man inte så intressant tyvärr. Hoppas det finns bra läkare någonstans, tyvärr har jag inte träffat på dem. Hoppas det går bra på ert infomöte idag, jag och min sambo har inte diskuterat adoption direkt men vi får väl se hur det blir! Ha det bra/ Maddo

• noon

Hej tjejer, jag hänger gärna med på den här tråden också.

Jag har haft sex stycken misslyckade graviditeter. Men jag känner mig också osäker på ett då det var ett jättesvagt tecken. Enligt min läkare dock är alla plus, svaga som starka, graviditeter. Men jag undrar jag... Mina graviditssymptom släpper när jag kommer in i vecka 7. Någon mer som upplever samma sak? Vi har fått en remiss till Dr Christiansen i CPH. Det känns som enda hoppet just nu. Annars går jag igenom en fas av ilska, det är jobbigt att aldrig känna sig riktigt glad. Och om jag gör det så har jag nära till gråt istället. Är som ni förstår ett känslomässigt spektakel. Mitt arbete är min räddning. Det är skönt att vara där och försvinna in i alla uppgifter. Jag är lite nyfiken på hur det där adoptionsmötet gick, AstridEster? Tanken om att adoptera har börjat gro hos mig. Men ännu finns ett hopp om att det kanske, kanske kommer gå.

Hoppas att det går bra Maddo! Grattis! Tänker på dig! Vet exakt vad du talar om.

Kram till er alla!

• pärlans mysaa

Hej!
    Åh, tänk om jag kunde göra ngt för er här för så att ni alla fick gå igenom en hel graviditet...Blir så ledsen när jag läser att det är så många på olika saiter som det händer för....
    Själv har jag 3 barn + 5 ma och en ofrivillig abort- Läs mer på min present. om ni är intresserad.....
    Så jag vet alltför väl hur det är att gå igenom denna sorg. Jag vet oxå efter mina första ma så kom barn nr 3, så ge inte upp hoppet tjejer....även om det känns långt bort ibland...Det är alltid ngn mening i livet varför saker händer...även om man inte vet svaret just i nuet....Det är det som håller mitt liv uppe..för jag tror att det händer ngt positivt en dag med vår väg till en fyra....

Tiindra

• jazzy

Hej..har "bara" haft 2 Ma, båda i v 15. Ett i april 06 och ett i sept 06. Nu väntar vi på en utredning. Vi ska ta blodprover på Huddinge på tis...nån som vet hur långt tid det tar innan man får svar???

Vi längtar så efter en liten bebis..vi har jättelätt för att bli gravida men det händer nåt i v 15. Har gjort nupp test på båd, då ser allt så fint & bra ut.

Börjar bli tokig av all väntan...

PEPPA MIG!!!!!!!!!!!!!!!

• greta2

Jag har haft två missfall och är 40 år. Jag vet att det kan gå bra nästa gång, det gör det för många här, men det verkar otroligt. Jag är inställd på, gravid javisst,men fullfölja graviditeten - det är svårt.
    Mf beror väl antagligen på åldern men om det är något fel, då har vi inte mkt tid att spela på. Det är ju tråkigt då att man inte utreder förrän efter tre mf.

• Kattis L

Jag har haft 5 missfall innan dess var vi oförklarligt infertila i flera år gjorde alla utredningar man kan och enda som kom fram var att jag inte ägglossade själv...och för ett och ett halvt år sen testade jag + lyckan hade inga gränser men lyckan var kort en dryg vecka efter + kom blödningen och sen smärtorna missfallet var ett faktum efter det har det följt 4 till de senaste nu i september...

skam den som ger sig

kram kram

Kattis

Svar på tråden Tråd för oss som haft många MF/MA