• jazzy

2 eller flera sena Ma??? nån mer???

Har just genomgått ett andra Ma i v 15. Skulle gärna vilja veta om det är nån annan som gått igenom ungefär samma sak, alltså sent Ma och om ni vet varför ni fått upprepade Ma? Har ni fått nån hjälp, utredning? Vad för hjälp?? Vill veta så mycket som möjligt
    Hoppas ju fortfarande att vi kommer få en liten snart..

• Svar på tråden 2 eller flera sena Ma??? nån mer???
  • jazzy

ho ho hjälp mig...är jag den enda????

• förväntan

Hej

Jag vet inte vad du har fått för information tidigare. Íbland när man får missfall så signalerars detta inte till hjärnan och kroppen, så att man får en blödning. Utan kroppen fortsätter att producera en del grav-hormon och man känner sig ofta fortfarande grav. Fostret kan då ligga kvar i magen i flera veckor. Var det så att de har upptäckt MA i v 15 och att fostret i sig hade dött tidigare eller har det skett i v 15? Enligt min erfarenhet tror jag många gånger fostret dör redan i v 8. Har själv inte haft några MA eller MF eller varit grav. Håller på med vårat fösta IVF och planerar ET imorgon.

Lycka till och hoppas du kan få svar på alla dina frågor.

• greta2

Jag hade en MA i v14, men om jag inte varit på UL då så hade det inte upptäckts förrän senare. Fostret dog i v11. Detta var mitt andra missfall.
    Den utredning som görs är hormonprover och ett VUL med insprutad koksaltlösning i livmodern. Det är tydligen inte så ovanligt med två missfall enl bland annat läkare.
    Man utreder ju efter tre mf/ma.

• greta2

Jag har en omröstning som heter "I vilken vecka fick ni missfall?" här på FL. Jag kan tyvärr inte länka till den. Resultatet är lite intressant, fast inte helt vetenskapligt kanske. Ändå!
    Titta på den! Folk får MA efter v12 men mer sällan mf.

• greta2

Jag igen!
    Eller de FLESTA får mf tidigare än de får MA.

• jazzy

Mitt första Ma upptäcktes i v 16 men fostret hade dött i v 15. det andra hade det troligtvist dött i v 14...vid båda grav gjordes nupp, båda i v 13..då såg allt bra ut.
    Vad jag ville vet var om flera hade råkat ut för samma sak..Och vad ni fått för hjälp. medicin etc...

• jazzy

Jag har fått tid för utredning nu, har tur som slipper vänta. Det eftersom båda fostren dött i samma vecka..det tyder ju att nåt är fel..

• sola76

Jazzy, jag gar igenom samma sak. Fick denna vecka reda pa att hjartat stannat pa mitt barn, troligen denna vecka 16. Jag ska ivag till sjukhuset om 10 minuter occh ta bort det. Hade aven ett tidigare missfall bakom mig tidigare i ar. Tur ar sa bor vi i USA och de kommer obducera och undersoka for att fa reda pa orsaken. Svaren tar oftast en manad, men jag hor av mig nar jag vet. Hang in there - en dag ar det var tur!

Svar på tråden 2 eller flera sena Ma??? nån mer???