• Bellahhh

Bra "medicin" mot förkylning när man ammar??

GeneradÄr AAAS förkyld och vill ha tips på vitaminer eller hälsokost med. ALLT MÖJLIGT som kan hjälpa detta hemska försvinna, svårt att sköta om både hund å liten (även han förkyld) bebis på 5 veckor! Har vart förkyld sen Noah föddes men detta är nog kulmen =( Vet någon om man får äta espiritox eller vad de heter ? Kramar på alla!
  • Svar på tråden Bra "medicin" mot förkylning när man ammar??
  • Gerbera

Tyvärr är det nog bara att härda ut, finns ju inte några botemedel mot förkylning när man inte ammar heller så...

• annaerika

Vila och äta bra mat.

• onehappen

Ingefära!

Gör ingefärste, genom att riva ingefära, lägg i vatten och sjud i ca 5 min. Drick massor. Har inte exakta måtten men jag brukar riva ca 2 cm ingefära till 2-3 dl vatten.
    Dunder mot förkylning, det hjälper verkligen

Mot halsont, ät en eller två skedar honung om dan (köp riktig bihonung, helst den riktigt gula sorten som är god också.

+ drick massor med vatten för att få ut det ur kroppen..

• Gäst Tess

Ingefära ska man verkligen INTE ta har jag läst
    zyxs , strepsil m.m får man häller inte ta
    Några tips? jag hel ammar o är förkyld

• Royalle
    Gäst Tess skrev 2015-01-10 21:30:03 följande:

Ingefära ska man verkligen INTE ta har jag läst

zyxs , strepsil m.m får man häller inte ta

Några tips? jag hel ammar o är förkyld

Ingefära sägs stimulera mjölkproduktionen. Minns du varför man inte skulle ta det enligt det du läste?
  • Kontra

Citronomlägg för att rensa kroppen(få bort snor och slem) och det tar även ner feber. Gul lök mot hosta. Googla så får du snabbt fram hur du ska göra

Svar på tråden Bra "medicin" mot förkylning när man ammar??