• lillan68

Studiebidraget..Hjälp..

Hej !
    Hoppas att någon kan hjälpa mig med denna frågan vad studiebidraget på 1050 kr ska räcka till ? jag och maken är lite oensa om vad pengarna ska gå till för grabben våran.Han är i dag 16,5 år och har nu börjat gymnasiet så han får nu hela studiebidraget per månad.Hjälp mig någon eller kom med era erfarenheter..

Tack på förhand.

• Svar på tråden Studiebidraget..Hjälp..
  • missteddy

jag tycker att det ska gå till allt men om det blir större in köp som nya vinterkläder och så kan ni ge några hundra. jag hade så när jag var i den åldern och då var bidraget bara 640 kr

• Jenny Nkpg

min son är 17 år...han får betala det mesta själv...vid dyrare saker som jacka,skor,sportutrustning hjälper vi till.
    ska vi på ex sälen resa får han spara fickpengar själv.......

• mludvigs

Tror man kan läsa på konsumentverkets hemsida vad de brukar räkna med att det ska räcka till.

• piixelslyna

Studiebidraget ska räcka till nästan allt. Kläder, nöjen osv. Men dyrare saker såsom vinterskor, vinterjacka osv tycker jag att man som förälder kan hjälpa till med.

• Mini Pantern

Jag har två killar på 16 och 18 år och vi har bestämt att de får själva klara sig på sitt studiebidrag. Behöver de mer pengar får de jobba ihop det. Tex genom att passa lillasyster osv. Äldsta sonen har också jobb ibland.

• Miafialoppenkorv

Min dotter på 17 år får handskas med pengarna själv och det ska räcka till allt. Händer att jag ger nån extrapeng i slutet av månaden..

Svar på tråden Studiebidraget..Hjälp..