Nån mer som fött barn i segerhuva...?
Min dotter född 060822 föddes med segerhuva och vad jag hört är de ovanligt.
Nån mer?
Min dotter född 060822 föddes med segerhuva och vad jag hört är de ovanligt.
Nån mer?
Vad är det?
Nog tror jag det är ovanligt för jag har aldrig hört talas om det! Så jag undrar som ovanstående... va e de?
Det är när en del av fosterhinnan sitter kvar på barnets huvud när det föds.
Japp , min dotter Emma föddes med segerhuva . Fick också höra att det va högst ovanligt . Det va första gången min barnmorska hade varit med om det , under alla 15 år hon jobbat som bms!
Min dotter Stina 060717 föddes med segerhuva. De på BB var lyriska..
Häftigt Nu blev jag riktigt nyfiken på hur det ser ut.. Någon som har en bild på det som man kan få se ?
Jag är oxp nyfiken...
Hit med bild om det finns????
Min tredje var på väg ut med huvudet (krystar) när Bm hinner in till oss och tar då hål på hinnorna så att vattnet "går". Vid nästa krystvärk kommer han ut så han höll på att födas med segerhuva.
Ni som födde med segerhuva - tog de aldrig hål på hinnorna eller kan de födas med segerhuva trots att vattnet gått?
segerhuva e när vattnet inte har gått utan dom föds me hinnorna o vattnet runt om sig faktiskt väldigt coolt. Tyvärr ingen bild. Men sambon tyckte de var coolt.
Min förste son (född 1994) föddes med segerhuva...barnmorskan sprang o hämtade de andra så de skulle få se...lite pinsamt men det fick man väl bjuda på eftersom det är så ovanligt...hon sa att det förr betydde lycka o välgång för barnet..lite häftigt..