• lillronya

Någon mer med kortvuxet barn?

Undrar bara om det finns någon mer här som har barn som är kort i växten?
    KAn vara roligt att utbyta erfarenheter och tipsa varandra osv.

Min älsta dotter är 132 cm och tolv år gammal.
    Syskonen är nog inte så mycket kortare än andra... Men jag är. 152 cm lång

• Svar på tråden Någon mer med kortvuxet barn?
  • Teskedsmamman

Mina söner är inte onormalt korta men de ligger definitivt under normalkurvan

Jag är lite längre 156 cm...

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • chillie

Det känns inte så kul heller när barnen blir längre än en själv. Min äldsta dotter som precis fyllt 14 är 170 cm och 2 cm längre än mig

• Teskedsmamman
    chillie skrev 2006-09-08 20:06:00 följande:
    Det känns inte så kul heller när barnen blir längre än en själv. Min äldsta dotter som precis fyllt 14 är 170 cm och 2 cm längre än mig
    Min bonusson är 11 år och är 10 cm kortare än mig Han har samma storlek som jag och norpar mina gummistövlar när han är här...
  • Curlingmorsan

Min dotter är inte så gammal, hon blir 2år i oktober. Vet inte exakt hur lång hon är, men hon ligger under normalkurvan. Jag är 154cm så jag räknar inte med att hon ska bli så lång. Jag har aldrig haft några problem med min längd så jag ser det inte som något problem att hon oxå blir kort.

• Teskedsmamman
    Curlingmorsan skrev 2006-09-08 21:14:20 följande:
    Min dotter är inte så gammal, hon blir 2år i oktober. Vet inte exakt hur lång hon är, men hon ligger under normalkurvan. Jag är 154cm så jag räknar inte med att hon ska bli så lång. Jag har aldrig haft några problem med min längd så jag ser det inte som något problem att hon oxå blir kort.
    Det är nog definitivt lättare att vara tjej och kort än att vara kille och kort....
  • Curlingmorsan

Ja Teskedsmamman det är nog sant. Min lillebror är bara 162cm och i skolan tyckte han nog att det var rätt jobbigt. Men nu när han är vuxen tror jag att han inte tänker så mycket på det.

• Teskedsmamman
    Curlingmorsan skrev 2006-09-08 21:18:03 följande:
    Ja Teskedsmamman det är nog sant. Min lillebror är bara 162cm och i skolan tyckte han nog att det var rätt jobbigt. Men nu när han är vuxen tror jag att han inte tänker så mycket på det.
    Jag har ett par klasskompisar från högstadiet där det är bl a ett tvillingpar, den ena är 156 som jag medan den andre är 152 cm och han har haft jättejobbigt. Bl a kör de motorcykel och man kan inte köra vilken cykel som helst...
    De andra har varit runt 160-170 cm och de har också haft det jobbigt... Personligen har jag aldrig haft problem med min längd... jo, att den är för liten för vikten
  • lillronya

Hmmmm, jag skrev inte om detta inlägg så mycket för att det är ett problem. Mer för att kanske jämföra hur barnen har det i den situation de är just nu.
    Men även för att, helt enkelt, se om det finns andra som har korta barn höra hur de har det...
    Sen finns det ju problem som dyker upp när man är kort som också kan vara intressanta att diskutera...
    Tex så har min dotter fått ta diskussioner nu för komma in på fritidsgården bland tonåringarna när man är lång som en nioåring?? Här får man börja gå dit när man är tolv...
    Håller fö med om att det nog är lättare för tjejer att vara korta..

• Teskedsmamman

Ett positivt "problem" med kortvuxna barn är ju att de kan ha sina kläder mycket längre Son1 är 2år7mån och har precis börjat använda 92 och son2 är 11mån och har precis börjat använda 74

Svar på tråden Någon mer med kortvuxet barn?