• asjaky

Missfall av bakteri...

Hej!
    har just fått svar på alla prover efter mf nr 2. Både mf har berott på bakterier...
    känner mig snurrig för första svaret var att jag led av cervix insuffciense(försvagad tapp).
    Fick därför ett cerklage andra grav. men det gick ändå inte vägen..
    Nu tycker dr att vi bör försöka igen och då kommer de att odla mig oftare så inga bakterier får fäste..
    Någon som har haft det så?
    Första mf var bakterien HIB andra en colibakterie..Förlorade båda i v 17
    Hur ofta blir man odlad?
    Hur står man ut med oron?
    undrande....

• Svar på tråden Missfall av bakteri...
  • asjaky

En övre luftvägs bakterie, som man vaccinerar barn emot..

• greta2

Kan man inte vaccinera kvinnor innan de blir gravida? Eller är det inte tillräcklig nytta med det. Det är kanske inte en vanlig orsak till missfall.

• Pippi Strumpa

Hej asjaky,
    Vilken typ av penicillin (Kåvepenin?) kommer du få mot bakterierna? Vet du om de kommer ge dig det INNAN nästa IVF eller samtidigt som de sätter in ägget?

• asjaky

Pippistrumpa: Har ju haft olika bakterier så vet inte än vad de sätter in...
    Vi gör ingen IVF utan jag äter bara pergotime....så det blir ingen behandling förns de hittar något tror jag..

greta2: Det är en väldig ovanlig bakterie att få missfall av ialla fall,men agressiv...
    Jag tror inte man vaccinerar.

• Filbunke

Vad har du fått för råd inför framtiden? Med ett barn på dagis som jag har, så får man ju hem allsköns bakterier hela tiden.

Svar på tråden Missfall av bakteri...