• Anonym

sår mellan skinkorna?

heh.. okej... jag har ett litet problem. ibalnd får jag som brännsår mellan skinkorna, som om något har dragit upp stringen på mej snabt och jättehårt. svider fruktansvärt när jag duschar mej och de är lite störigt. jag får så till och från hela tiden. någon som har någon aning om vad detta kan bero på? för jag sliter inte upp mina string

• Svar på tråden sår mellan skinkorna?
  • seafree

Jag har fått skavsår av stringtrosor om jag har cyklat mycket (eller som i helgen... ridit för första gången i mitt liv.. hade string, ingen bra kombo!)

Tänk att det ska vara så svårt för storken!
  • seafree

Ridit på en islandshäst alltså !

Tänk att det ska vara så svårt för storken!
  • Anonym (?)

Det kan bero på svetten - du svettas och då gnids skinkorna mot varandra, som det tex kan bli mellan låren när man går i kjol och svettas. Kombinationen av svett och gnidning kan ju ge upphov till lite irritation. Prova att använda talk/barnpuder - det hjälper och lindrar en del.

• Anonym

herpes?? nee.. de är som ett långt sår... som skinnet har liksom slitits bort, som de gör när man får ett rep på armen så de drar bort skinnet... om ni fattar

• Cornette

det händer mig som är ryttare ganska ofta. Nästan alltid om jag rider i string, därför försöker jag låte bli det i största möjliga utsträckning Men det kan även bli så om det är väldigt varmt och svettigt när jag rider.
    Har du kanske ansträngt dig och svettats mkt när du rört på dig aktivt så skinkorna "skavt" mot varann? Det blir ju som en konstig friktion av svett.
    Det som kan lindra svedan är att tvinga dig själv att spola av i duschen och smörja med zinksalva eller idomin. Och framförallt, vädra gumpen! Det ger sig efter ett par dagar.

Om alla tänkte som jag, vad enkel världen skulle bli!
  • Anonym

men alltså.. de är inte på skinkorna, utan där rövhålet sitter men längre upp mot ryggen haha... va pinsamt..

• Anonym

Svamp kanske? Jag har samma problem och tror att det kan vara svamp. I hudveck är det skitjobbigt att bli av med. Jag testar svampmedel nu, får se om det funkar...

• bobolina

Släng på lite talk när du duschat..det kan även vara så att du fått en svampinfektion där..pröva att smörja med canesten och lufta så ofta som möjligt..

• Anonym

ok ska prova lite sånt då.. men de varken kliar eller håller i sej länge. det kommer och går hela tiden..

• Gabbisk

Hej jag inser verkligen att detta är en otroligt gammal tråd, men jag har samma problem men tror ej att de är svamp för de kliar inte osv. Men jag har en ide vad det kan bero på. Jag är en sån här tjej som bara har string, ibland om stringen inte sitter rätt kan de göra ont eller om man har spetsstring länge och mycket irad. Så när jag könner att de börjar göra ont så byter jag bara trosor och försöker ha lite stora trosor osv. Sent svar men bättre än aldrig

Svar på tråden sår mellan skinkorna?