• Linslusen04

Mår shit just nu....

Det är shit jobbigt det här med att vi inte får barn å så.. tänker shit mycket på det asså..
    vet inte hur länge man klarar asså.. orkar snart inte längre asså.. det är så himlans jobbigt asså..

För övrigt så är det ganska bra, å jag mår ganska bra då.. men det som är kruxet nu är att vi inte får barn.. vi har försökt i 1 och ett halvt år nu asså.. usch ja.. det är så deprimerande när man tänker på det bara.. det värsta man kan seja när man försöker är dem som sejer typ.. tänk inte på det. jaha, ska inte ni skaffa barn å bilda familj då?? det löser sej typ, tänk inte på det bara...å sånt vill man ju absoulut inte höra när man försöker ju... usch.. jag vet inte alls hur jag ska tackla det här bara.. får massa ångest när jag tänker på det å så.. å det värsta av allt är väl, som jag sejer till mej själv å min man.. hur ska jag orka?? hur ska detta gå?? hur ska jag klara med ALLT detta å så då?
    å spec. nu när man går i skolan mä ju.. det kommer ju påverka mej det här ju.. det känns liksom som om detta kommer knäcka mej att vi inte får barn å så..

asså vad gör man inte eller så altså... vet inte hur många ägglossningstest man köpt asså.. nee..
    det är ägglossningstest å det är gravtest, å gud vet allt ja... man gör ju vad som helst ju för att det ska gå.. ägglossningstetsar å jag vet inte allt.. jaa man testar ju allt, desperat som man är då...

testar med ägglossningstest nu.. så jäkla jobbigt när dem inte ger nåt bara, å man testar å testar å testar.. å inget utslag får man ju inte iaf.... suuuck och stön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-25 23:20:45:
    orkar inte mer asså... som det känns nu iaf!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-25 23:21:00:
    gråta ;- ´(

• Svar på tråden Mår shit just nu....
  • Betty2

Ja, jag känner igen allt det där, det är jättejobbigt.

Har 2 råd till dig:
    Ta inte åt dig av alla "tänk inte på det-tips" du får. Det finns inga som helst bevis för att det skulle vara lättare att bli gravid för att "man inte tänker på det". Och om det skulle vara omöjligt att bli gravid när man tänker på det skulle ingen lyckas bli gravid med hjälp av IVF (provrörsbefruktning), för det är helt omöjligt att gå igenom en sådan utan att tänka på det. (Det är dessutom t.o.m större chans att bli gravid med hjälp av IVF än det är för ett fullt fertilt par som försöker hemma i sängkammaren.)

Eftersom ni har försökt i mer än 1 år kan ni kontakta en gynekolog/kvinnoklinik för att göra fertilitetsutredning. (Om ni inte redan har gjort det.) Då utreds både du och mannen och får veta om det finns något som orsakar era svårigheter att bli gravida. (Då undersöker man bland annat om du har ÄL.) Dessutom kan ni då få hjälp med behandling, om det behövs.

Stor kram o lycka till!

• Linslusen04

Tack tack vännen =) tack för stödet från dej! det är vad jag behöver just nu känner jag.. är jätte låg just nu liksom...

• BlåRosen

Du,, TS,, be din omgivning dra åt helvete.. Dom har aldrig vart där så dom kan inte veta.. Men ge dom svar på tal istället .

Här har du några ex:

**SAKER MAN SOM OFRIVILLIGT BARNLÖS HELST INTE VILL HÖRA

- Slappna av så ska ni se att det ordnar sig!
    Svar: VAD är det man ska "SLAPPNA AV"???.
    - Äh, det är väl bara att adoptera!
    Svar: Varför ber man nån annan att adoptera så man inte sjäv varit i den sitsern???.
    - Det finns andra värden i livet!
    Svar: VILKA världen?, NY bil?, pengar ÖVER varje mån? miljon villa?,, Ja VAD??.
    - Vet ni inte hur man gör?
    Svar: Japp!! VI VET,, snoppen i skruttan sen kör man på.
    - Öva så går det bättre.
    Svar: VAD ska man öva?? Motion?.
    - Ni kan väl skaffa hund?
    Svar: VAD har barnlöshet med hund att göra?. En hund kan inte ersätta FÅ spermier?, saknad av äggledare?, saknad av livmoder.
    - Ska inte ni skaffa barn snart?
    Svar: Vi har försökt längre än ni tror.
    - Det är väl bara att byta ställning...
    Svar:, VI har provat ALLA ställningar som finns & mer därtill & på dygnets alla timmar.
    - Det är det FÖRSTA hålet!
    Svar: VA!!!Har man fler skruttor.
    - TÄNK INTE PÅ DET!
    Svar: VAD!! ska man inte tänka på?. Man kan inte styra ett ägg med sina tankar än minder spermier. TÄNK själv hur urbot den kommentaren låter.
    - Du kan låna mina barn, speciellt på helgmorgnarna!
    Svar: DINA/ERA ODRÄGLIGA UNGAR VILL VI INTE HA!!!
    - Tänk vad mycket pengar ni får över!
    Svar: JAPP! det är sant. MEN vi har INGEN att lägga dom på
    - Öh, deppa inte, du slipper hudbristningar!
    Svar:VA??. Jag har oprations ärr så vad spelar några bristningar för roll?.
    - Du ska se att det kommer när man minst anar!
    Svar: Typ,, NU då
    - Så fort du slutar tänka på barn, så händer det säkert av sig självt!
    Svar: Sluta tänka på barn då dom lever & EXISTERAR i vår omgivning VARJE DAG!!!.
    - Vad väntar ni på?
    Svar: Vi har väntat MÅNGA ÅR redan.
    - Njut så länge ni inte har några, man blir så bunden osv
    Svar: Vi VILL ju bli bundna!!!!!
    - Jag hann knappt sluta med mina p-piller, så blev jag gravid.
    Svar:Lyllos dig!!!. Du "TÄNKTE VÄL INTE PÅ DET"...
    - Du spänner dig för mycket.
    Svar: VAD spänner jag??. Muskler?
    - Adoptera så ska ni se att ni får ett RIKTIGT barn sedan.
    Svar: VAD är då ett adopterat barn??.. Det är en levande individ!. Ett barn som man adopterar är ens EGET barn...
    - Att föda barn är det värsta jag har varit med om, var glad att du slipper.
    Svar: JAG VILL kvida & ha ONT!!..JAG har inget att gämnföra med!!!!
    - Har du provat att äta vitaminer?
    Svar: Vad vill du veta om dom;-?.Fråga mig, jag är som ett levande uppslagsverk om naturmedicin..**

Svar på tråden Mår shit just nu....