• Lycklig med Grodd

HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!

Hur i alla glödheta skall jag kunna tränga bort önskan att faa barn?
    Jag slutade med p-pillerna för över 2 aar sedan.
    Har blivit gravid, men det har alltid slutat med MF.
    Min husläkare säger mig att min kropp förmodligen inte är redo än.
    han säger ocksaa att JAG inte är redo.
    Att det finns en anledning, varför jag inte blir gravid.
    En psykisk anledning menar han alltsaa.
    Han säger att jag skall sluta önska att jag blir gravid.
    Att jag skall tänka paa andra saker istället och jobba paa mitt förflutna och min barndom, för att öppna vägen för graviditeten. Detta är det tipps och de raad maanga människor ger mig. Men HUR skall gaa tillväga??
    Spelar verkligen min förbannade barndom en roll i att jag inte kan behaalla barnet????

Ich drehe bald durch!!!!

• Svar på tråden HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!
  • Wawa

Inte för att jag vet någonting om sånt, men låter det inte konstigt att graviditeten skulle påverkas att ditt förflutna på det sättet?

• NadiaNadia

Du det låter jobbigt!
    Kanske är det just för att du vill så mycket att det inte går, hittat nåt att lägg din tid och enerig kanske skulle det hjälpa?
    Hoppas att du mår bättre!!!
    Kram

• Segelvind

Men vad f-n! Jag blir så förbannad på läkare som lägger in sin egen personliga åsikt i det hela Det finns mig veterligen inga vetenskapliga bevis för att det förflutna ska spela någon roll i chanserna att bli gravid inte heller att öppna sig psykologisk om han nu sa det. BYT LÄKARE!
    Antar att eftersom du inte har å,ä,ö att du inte befinner dig i Sverige och då kanske läkarna får göra som de vill....

Ursäkta utbrottet så här en fredagkväll

• Lycklig med Grodd

Wawa: Jo det tycker jag med!
    Han menar visst att jag undermedvetet gör det svaarare för mig att bli gravid eftersom jag saa väldigt gärna vill.

Men kan naagon vänlig själ daa tala om för en HUR jag skall gaa tillväga för att sluta tänka paa barn, istället för att säga ATT jag skall sluta tänka paa det.
    Ju mer jag försöker, desto svaarare är det ju!
    Kollegor blir med barn, kollegor föder barn, kollegors barn faar barn, systrarna mina faar barn, min halvkusin faar barn, jag träfar mina syskonbarn och blir alldeles kollossalt avundsjuk paa mina systrar som har saa fina barn, mammor med barnvagnar fyller spaarvagnen paa morgonarna, kvinnan brevis mig pa fiket ammar sin bebis.
    Och SER jag inte barnen, saa HÖR jag om dem hela tiden!
    Till och med min FÖRSÄKRINGSMAN pratar om sin son för jämnan!
    Härliga, fina historier som jag ocksaa skulle vilja kunna berätta om MINA barn.
    Hans fru väntar deras andra son.
    Jag gläder mig med dem. Men jag vill ocksaa glädjas för mig själv naagon gaang.

Ja, ni hör ju hur jag laater. Men jag har faktiskt haallit ut i flera maanader nu.

Vänt mig bort när ett barn lett aat mig paa taaget.
    Skyndat förbi leksaksavdelningen i varuhuset.
    Gjort paus i stickandet och virkandet (det blir i vilket fall bara barnsaker utav det)
    Stoppat tuggummi i öronen för att slippa höra när barnen tjuter utav skratt paa lekparken utanför mitt jobb.

JA, jag är dels ironisk Dels menar jag allvar !
    Jag försöker verkligen!! Men det fungerar tydligen bara en viss tid.

Finns det inget bra medel som tar bort barnsuget, precis som sötsuget, eller nikotinsuget??
    Skall nog göra en sökning paa FL efter det....

• Lycklig med Grodd

Segelvind: säger jag med.

Men anta nu daa att han har rätt.
    Hur f-n vill han att jag skall kunna koppla bort min hjärna??!!!

• Essi73

Gumman... du får genomgå LOBOTOMI. Faktiskt.

Ett asjobbigt ingrepp, de går in genom ögat osv osv, men vad f*n det funkar, man slutar faktiskt att tänka på det. Kanske den där läkaren kan rekommendera en bra Lobotomob?

• BEJA

Jag fick också höra samma "tjat" under dom år vi var "aktiva". Att vi skulle slappna av o tänka på annat.."då skulle det garanterat fungera". Men ju mer jag försökte slappna av desto mer desperat blev jag på att lyckas! I våras gjorde vi vårat sista ivf-försök som ej "gick vägen". Hade innan det testat "allt" o inget fel hade heller hittats. Men efter detta misslyckade försök så gav vi upp. Orken att kämpa o hoppas hela tiden tog helt enkelt slut o vi bestämde oss för att ja, lägga barn-planerna på hyllan efter 3 ½ års försök.
    MEN "skam den som ger sig"..månaden efter så testade jag positivt! Kan inte förklara eller fatta "hur det gick till" o jag vet inte om min berättelse hjälper dig. Men vad jag vill säga är att GE INTE UPP!
    O sist men inte minst BYT LÄKARE!!

Lycka till!
    Kram

LYCKA TILL

• Segelvind

Gå in o läs vad Lady Namàrië har skrivit i sin blogg om att slappna av....kan väl pigga upp lite i alla fall....

• Essi73

Jaaa Lady N:s text rockar!! Säger ALLT!!

• Betty2

Skitsnack!!! Så förbannad blir jag när jag hör talas om sådana dumma läkare... Om hans teorier stämmer skulle aldrig någon bli gravid genom IVF, för det är totalt omöjligt att genomgå ett IVF-försök (med massa behandling varje dag) utan att tänka på vad man håller på med. (Och det är faktiskt större chans att lyckas med IVF än det är för ett fullt fertilt par att lyckas hemma i sängkammaren...)

Så jag säger som de andra, byt läkare! Åtminstone i Sverige (vet inte var du bor) brukar man kunna få göra en fertilitetsutredning (av både kvinnan o mannen) om man har försökt få barn i 1 år utan att lyckas. Har man fått 3 missfall eller mer kan man göra en särskild missfallsutredning. Det verkar inte som att din läkare har gjort något sådant? Hoppas du hittar en annan vettigare läkare, som tar era svårigheter mer på allvar. Lycka till!

Svar på tråden HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!