• Anna Paulita

Varför måste man vilja bo i villa?

Ibland känns det som om man måste vilja bo i villa, att det liksom hör till hela ens bostadskarriär som jag kallar den. Folk förutsätter att man vill bo i villa, vill man inte det är man nästan lite konstig.

Jag är personligen inte ett dugg villasugen, jag vet inte om det ä rngt som kommer förändras, men med tanke på mitt extremt svala intresse för typ allt som har med trädgård att göra och att både jag och sambon har tummen mitt i handen har jag svårt att tro att jag kommer ändra mig.

Nä, jag vill bi i lägenhet, helst en väldigt centralt i Sthlm men med tanke på vad det kostar får det nog vänta lite.

Vill alla här bo i villa och finns det blev som känner som jag? Jag är bara nyfiken.
  • Svar på tråden Varför måste man vilja bo i villa?
  • Duckan74

Jag är inte så villasugen som min man. Trivs bra i stan. Det jag saknar är en balkong.

• Pebbels1

Håller med dig helt och hållet. Underbart, bekvämt och bekymmersfritt att bo i lägenhet!

• Crazy Baby

Jag hatar allt som har med trädgård att göra! Är allergisk mot gräs och kan verkligen ingenting om trädgårdskötsel!

Vi har valt en kompromiss jag och sambon, vi ska flytta till nybygge Saltsjöqvarn, bor nu i hyreshue i Solna,  i februari och sen ska vi bo där i några år och hoppas på att mitt trädgårdsintresse vaknar till liv!

Sambon är uppvuxen i villa och jag inne i stan, så vi har haft lite delade meningar om var och hur vi ska bo! Men jag vet att jag kommer att förlora, för med två döttrar så känns det om inte för deras skull som om ett litet gullit j*vla hus med en grön j*vla gräsmatta skulle vara bra för dem!

• mamma glad

Hejsan, jag vill inte heller bo i villa, jag trivs så bra här på kungsholmen

• yiyah

Jag kan inte heller förstå den där villa hysterin. Ibland känns det som om folk tycker att man är mindre lyckad om man inte köper hus, utan väljer att bo kvar i lägenhet. Men jag ÄLSKAR min lägenhet; kan inte tänka mig att flytta därifrån..

Det anses så "vuxet " att köpa hus, men jag kan väl bo i min lägenhet och vara vuxen ändå?

Mamma till ♥Patricia♥, ♥David♥ & ♥William♥
  • Nika75

Här är en till som inte är ett dugg sugen på villa. Jag växte upp i villa och trivdes bra, men minns att jag tyckte det var jättehäftigt att hälsa på kompisar i "stan" som bodde i lägenhet (jag växte upp i Mölndal utanför Göteborg).

Numer trivs jag så himla bra i centrala stan (Stockholm). Dessutom är jag varken särskilt praktiskt eller tycker det verkar särskilt lockande att fixa och dona med det ena och andra. Nej, en balkong med lite växter på är min dröm. Det är det enda jag saknar. Att kunna gå ut när det är fint...

• Fru Gustavsson

Har folk som bor i villa "klankat ner" på er som vill bo i lägenhet då?

Life ain't easy for a boy called Sue
  • Anna Paulita
    Nona75 skrev 2006-08-21 15:17:40 följande:
    Har folk som bor i villa "klankat ner" på er som vill bo i lägenhet då? Life ain't easy for a boy called Sue
    Klankat ner är väl att ta i, men så fort vi fick barn började folk fråga när vi skulle flyttatill villa ect. när vi sa att vi kansk einte gör det alls fick vi känslan att vi var lite udda och märkliga personer som vill bo i lgh. För det är sååååå mycket bättre att bo i villa när man har barn, DET har jag fått höra måååång agånger sedan Julia föddes.
  • Duckan74

Sant, vi väntar vårat första barn i januari och nästan alla frågar om vi har tänkt flytta nu. Nej, vi bor i en trea så vi har plats.

• Sarge

Äh, varför ska man behöva bo i villa för att man skaffar barn !?
    Man får väl bo precis som man själv vill å på det sätt man trivs !

Jag bor i villa & har varit med om frågorna om varför vi inte skaffar barn "nu när vi bor i villa"....varför "måste" man ha barn för att man bor i hus !?
    (Visst, nu försöker vi skaffa barn, men det har inte funkat, men ändå...frågorna STÖR mig)

Svar på tråden Varför måste man vilja bo i villa?