• lycra

Läskmaskin/Kolsyre maskin hemma?

Jag menar sådana som fanns när man var liten, man gjorde egen läsk hemma, vet ni vilka jag menar? Nu hitta jag & sambon såna på SIBA, de såg riktigt fina ut. Har någon en sån? Blir det gott? Fanns hur många smaktillsatser som helst!

• Svar på tråden Läskmaskin/Kolsyre maskin hemma?
  • DavidS

Jag är också intresserad.

Har för mig att jag sett en ny Soda-Stream. 7-800kr kostar den visst. Men oj vad skönt att slippa bära hem alla tunga backar. Här dricks det mycket Loka och Ramlösa. Nån som vet hur det är med nya kolsyratuber?

• Björkeli

Hej.

Köpte en till sambon i födelsedagspresent. En från Siba, silver färgad för 999kr. Fungerar jätte bra o är jätte praktisk att ha då vi oxå dricker mkt kolsyrat vatten.

Kolsyra tuberna har man ett certifikart på o tuben skall lämnas tillbaka när den är använd. Har fattat det som att man kan köpa nya där man köper maskinen. O så tar man med den gamla o lämnar in...

• lycra

hur länge varar en tub? blir t.ex. colan & fantan god?

• Lingonfia

Colan har fått godkänt av mina tonårsbarn, så den är nog OK!

• dalarnarules

Gå in på www.siba.se och klicka på hushåll, husgeråd och övrigt... dom har två stycken...

• norgesessan

Vi hadde när jag var liten, men mina föräldrar ville inte köpa mer smakstoff, så jag använde hallon saft tileksempel..Jag tycker inte om cola. Men när tupen var slut, så fick jag inget mer...Jag är besviken över flaskorna på dom nya..dom gamla vridna glasflaskorna med röd kork var ju hel häftiga...Dom är nog bra, men jag tyckte om dom gamla.

• MissOsbourne

Den är KANON!Syrran har en och colan blir jättegod om man gör den extra stark=)

• Allegra

Var på en fest en gång där vi fick tag på en gammal sådan. Ren vodka är jättegott att köra i Soda streamern och lättdrucket till tusen blev det oxå...
    Rödvin är helt ok med, men då skall man passa sig för att inte öppna locket för tidigt för annars kan man få ett rött kök

• Snuttarna

Portello är också jättegod (finns kanske bara i norrland?). En returtub till den gamla sorten går på ca 35-40kr, den nya tuben vet jag inte.

• Snuttarna

Istället för essenser kan man ta lättdryckskoncentrat (2dl-förp). Lightversionen

• Barn2

Jag har fått en Soda- stream apparat på min födelsedag.

Cola (har inte smakat på Cola Lights än) och Christal Lemon (som Sprite) får MVG av oss alla! Alla andra drycker är väl också OK med tanke på att för att "producera" såna drycker hemma kostar bara 2 kronor/ liter. Ganska OK smak tycker jag. Såna apparater säljas nu nästan överallt (Duka, Cervera, Elektrolux butiker, Ica mm)

Det finns en hemsida där ni kan kolla

www.sodastream.se

• Barn2

Glömde att skriva: Koncentraten innehåller inte bara socker utan ca hälften är sockerersättning vilket är bra tycker jag.

• Zenobia

åhh vill också ha, en silverfärgad =)
    ska kolla på siba när vi ska ditt och kolla på en laserskrivare =)

• giz

hahaha en sån hade vi när jag var liten......... måste bara fråga: smakar drikan fortfarande lika sött å äkligt?? det värsta vi ungar visste var när det serverades "läsk" från sodastreamen......... men där i mot var det hur gott som helst att ta vanlig jos och kolsyra

Svar på tråden Läskmaskin/Kolsyre maskin hemma?