• Jullia

Fungerar ÄL-test på er?

Jag undrar om ÄL-test fungerar på er? Min mens är lite oregelbunden och har därför använt ÄL-test men den visar aldrig att jag har ÄL. Någon fler med samma problem? Är det någon som vet varför det blir så här?

• Svar på tråden Fungerar ÄL-test på er?
  • greta2

Du kanske inte har någon ägglossning eller börjar testa för sent. Kan du inte ta kontakt med en gynekolog.

• greta2

Ja , alltså. Ta kontakt med en gynekolog om du inte lyckas få en höjning av LH, även om du testar rätt. Testen fungerar på mig, det är LH-höjning var 12-13:de dag omkring hittills. Jag tycker de fungerar jättebra! Lycka till!!!

• Monialinda

Hej Hur mga dagar har du mellan första blödningsdagen????? Kan vara så att du inte får ÄL för det är för mga dagar imellan varje menstartion...

• snulle

Hej,
    Jag har själv alltid haft oregelbunden mens och fick veta då vi började försöka bli gravida att jag har PCOs och att det är därför jag inte har mens så ofta. Om man har PCOs kan det innebära att man inte har äl så ofta och därför inte heller någon mens. Jag rekomenderar dig absolut att däför uppsöka en gynekolog så att du blir undersökt ordentligt och eventuellt kan få svar på varför testerna inte visar något. Det kan ju faktiskt oxå vara så enkelt som att testerna inte ger utslag på dig. Jag har en kompis som fick det svaret av sin gynekolog.

• MagdaA

jag testade en månad med cb´s äl-test, fick inget utslag, men jag är nästan 100% säker på att jag hade äl, flytning, smärta mm. MEN, läste då att vissa har så kort stegring att man bör testa 2 ggr/dygn för att inte missa den, på fm och em. Så, nu har jag köpt billiga stickor från mirre´s, så denna månad ska jag testa med dom.

• Jullia

Tack för alla svar, jag antar att de bara inte fungerar så bra på mig. Nu spelar det ingen roll längre, jag gjorde ett gravtest igår och det var positivt!

• MagdaA

Jullia: å GRATTIS! Så du hade alltså äl fast inte det gav nått utslag? vilket äl-test använde du?

• Jullia

Jag använde det aldrig den här gången. Det blir så sabla dyrt när man använder det typ 2-3 veckor i sträck.

• MagdaA

Jullia: var det cb´s du använda? jag testade de en månad, 2 förpackningar, 500:- i sjön känns de som när jag aldrig fick utslag!

• Jullia

Kommer inte ihåg, nåt jag köpte på apoteket. Det var före mitt första barn. Blev inte gravid förrän efter ca 1,5 år. Hade ställt in mig på samma promblem nu men det blev barn på första försöket så vi är helt chockade, men jätteglada!

• MagdaA

Jullia: va roligt för er. här går det desto trögare, men jag hoppas det lyckas snart.

Svar på tråden Fungerar ÄL-test på er?