• MaBinta

80-85:or som försöker få barn, här kan vi stötta varandra!

Tänkte starta en egen tråd med tjejer som försöker få barn men som inte lyckats av någon anledning.
    Här ryms alla (naturligtvis är även andra som inte är födda 80-85 välkomna oxå!)

Själv är jag 24 och har försökt att få barn i 18 månader,
    haft ett MA och tyckte det var skönt att hitta personer på FL med samma erfarenheter.
    Här kan vi stötta och trösta varandra, skratta och gråta i resan mot det efterlängtade plusset!

• Svar på tråden 80-85:or som försöker få barn, här kan vi stötta varandra!
  • Mizz Turko

Är 26 år och försökt få + sedan 2003. Har gått på utredning sedan oktober -05. Problemet ligger hos mig som har för höga stresshormoner, som leder till att jag inte utvecklar ägglossning eller/och att jag inte får äggblåsor som blir tillräckligt stora för att kunna bli befruktade. Sista behandlingen med sprutor som var i juni lyckades ganska bra, jag blev inte gravid men mina äggblåsor satte fart med tillväxandet. Nu återigen är min läkare tillbaka fr semestern, ska dit nästa vecka och vi kommer med all sannolikhet att påbörja injektion-behandlingen igen. Så jag hoppas/tror/antar/förmodar att jag har en bebbe till våren nästa år.

Hur går det för dig i din utredning? hur långt har ni kommi? vad är problemet hos er?

• juana

hej tjejer ni ska inte oroa er för att nio inte har blivit med barn tro på er och tänk bara framåt allt kommer gå bra för er och ni kommer att få barn snart det lovar jag er lycka till med allt kram

• Mizz Turko

Tack juana för dina fina och vänliga ord, inte så vanligt här på FL längre. Jag/vi hoppas nog alla på det.

• MaBinta

Välkommen mizz turko och juana! vad roligt att ni vill hänga på min tråd!
    Vi har fastnat lite i vår utredning kan man säga eftersom vi lyckades bli med barn mitt i den, men det slutade ju med MA för
    ca 2,5 månader sedan, så nu tycker dom att vi ska vänta o köra som vanligt utan extra hjälp...
    Har ni hört det förut? =/

• Mizz Turko

Samma gamla skit de säger alltså ;)

stå på dig och kräv utredning. Fast hur länge höll ni på innan, du lyckades bli gravid?

• Mizz Turko

Ok, 1 år är ganska vanlig tid, har jag fått veta. Så om du blev gravid och tyvärr fick ett missfall, så brukar det inte leda mer än till att man får helt enkelt hoppa upp på sadeln igen och försöka.

men man kan ju alltid försöka.

• MaBinta

sant sant mizz turko! har du själv barn eller planerar du? =)

• Mizz Turko

Vi försöker som sagt, det har inte resulterat i något ännu. I jan blir det 4 år som vi har försökt. Går ju på utredning, men eftersom min läkare har varit borta över hela sommaren så har vi tyvärr fått ta uppehåll. Nu är ´hon dock tillbaka och ska dit nästa vecka. Kommer troligtvis få injektioner igen.

Svar på tråden 80-85:or som försöker få barn, här kan vi stötta varandra!