förpubertet
min dotter blir 11 år i december o nu har vi STORA problem ska jag säga. Hon har alltid haft lätt att vara o sova hos folk dvs kompisar o släktingar utan problem, nästan så man varit orolig åt andra hållet, att hon skulle kunna följa med vilken som helst. men nu (det började för ca 7-8 mån sedan) kan hon inte sova borta alls, inte ens hos släktingar, bara gråter o mår dåligt i fler dagar innan när hon vet att hon måste sova borta, säger själv att hon inte vet varför. o hon har fått ett konstigt humör, beteer sig nästan som om hon är deprimerad, kan börja gråta för vad som helst o hon vill inte ens vara med kompisar. hon kan inte ha sina kompisar sova här hemma heller utan då börjar hon skylla på att hon mår dåligt o vill att dom ska åka hem. nu är inte mitt problem att jag undrar vad det är för fel o varför hon gör så här det förstår jag att det har o göra med att hon börjar komma i puberteten, mitt problem är HUR ska man handskas med problemet, ska man man låta henne göra som hon vill o bara "dallta" med henne eller ska man vara hård mot henne??? visst kan man tycka attdet är väl bara låta henne slippa sova över , jo visst men ibland finns det tillfällen då hon faktiskt måste. o sen är det ju hennes sätt åxå, som jag vill veta hur man ska göra med, ledsen o deprimerad o vill ingenting.
Hoppas på hjälp för detta håller på o tar musten ur oss helt. Samtidigt som jag ibland känner att jag blir skitförbannad inom mej på henne så samtidigt tycker jag grymt synd om henne åxå