• Jagjagjag

Har ni lyckats få barn efter upprepade missfall ?

Ja, som frågan lyder, har ni lyckats få barn efter upprepade missfall.

Upprepade missfall har man om man haft MINST 3 missfall, så det är bara ni som haft det behöver svara.

Skriv gärna och berätta hur det går/har gått för er vad ni nu än svarar.

• Svar på tråden Har ni lyckats få barn efter upprepade missfall ?
  • Jagjagjag

Vi har haft 4 missfall

1. Ängla pojke v.26+6
    2. Missfall v.8+5
    3. Missfall v.4+4
    4. Missfall v.8+6 (Fick dessutom behandling vid denna grav. Progesteron + Trombyl)

Vid nästa graviditet kommer vi få prova med Progesteron, Trombyl & Kortison.

• My Baby

ja

~♥♥~Stolt mamma till Felicia~♥♥~Nästa kotte beräknad komma 6 April 2007~♥♥~
  • apelsinmandarin

har en dotter som blev till på första försöket..född nov04
    från maj 05 till maj 06 3 mf alla innan v 7 blev gravid i maj 06 väntar nu tvillingar...

• KatjaMarina

Har varit gravid 12 ggr.....

• tottan777

Hej!
    Först en pojk (inga problem)
    5 missfall
    EN flicka (fick sprutor under v7-14 för att inte få missfall, pregnyl)
    Ett missfall (fick sprutor igen...men det gick inte vägen)
    FÖrsöker nu med pergo

Tack!

• Magnolian

3 missfall som visade sig bero på en balanserad translokation. Den fjärde graviditeten blev en liten tjej :)

• Nenali

Ja, vi lyckades

Först tre missfall, utredning gjordes som inte visade några fel. Efter detta fick vi en liten tjej och 20 månader senare en pojke. Inget missfall mellan de båda.

Vet ej vad som orsakade dem, men har ställt en egen diagnos- jag tror att jag var alltför stressad av mitt jobb. Var sjukskriven på heltid de första tolv veckorna och sedan på halvtid tills jag var runt v 30.

//H

• Kängu

Hej!
    Fick 3 st missfall i rad i ca v5-7, sedan fick vi en frisk pojke i våras, efter en fjärde graviditet.

• AHöst

Rostade innan jag last hela TS och ser att jag egentligen inte far rosta. Rostade forsoker annu. Har haft 2 mf, men har fatt diagnos antifosfolipida antikroppar och testat positivt for MTHFR. Sa min chans att inte fa mf ar inte sa stor sa jag brukar anda fall i gruppen upprepade. Men vi ska forsoka igen, med hastkur med folsyra, babyaspirin och blodfortunnande nar det val blir ett plus igen.

• alilo

Har haft 5 missfall..utredning=inga fel på oss...sjätte grav fick jag progesteron samt sjukskrivning, täta vul mm o resultatet blev lilla Alice snart 2 o ett halvt år

• FruM

Hej
    Vad är balanserad translokation?

Nyfiken

Svar på tråden Har ni lyckats få barn efter upprepade missfall ?