• Alvi

Första barnet tog lång tid att få till - hur blev det med nästa, på naturlig väg? LÄS TS!

Med "lång tid" menar jag runt ett år, skulle ha skrivit det...

Med hjälp menar jag IVF eller annat "sånt", med naturlig väg menar jag att ni tog hjälp av ÄL-test, Pergotime och "sånt".

Skriv gärna kommentar, så man vet er exakta historia.

Själv är vi på försök sju, och första barnet tog precis ett år på sig att bli till...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Första barnet tog lång tid att få till - hur blev det med nästa, på naturlig väg? LÄS TS!
  • Hanna123

för oss tog första inte direkt lång tid, 6 mån. Men andra gick på 1:a försöket. (Röstade inte)

• Cineline

Första tog 19 månader. Nu har vi jobbat på syskon i 14 månader utan resultat.

• Cineline

Förresten, där ljög jag lite. Vi har inte jobbat på syskon utan resultat. Jag har haft 2 missfall...

• CeeJay

Röstade på annat eftersom lillasyster blev till utan att vi ens försökte. VI använde ÄL-stickor som preventivmedel men jag fick aldrig några utslag och vi var hos gyn för att kolla "inför" senare start av syskonverkstan - gyn såg inte om jag hade ägglossning eller ej så jag fick primulut nor som skulle sätta igång mensen. Men när den inte kom började jag undra - jag var GRAVID

Ettan tog 13,5 månader

• Tingeling13

1:a var ett oopppssss, andra gick på första försöket och tredje blev till trotts p-piller.
    Orättvist att det går så lätt för vissa och inte för andra, jag vet.

• Justess

Ettan tog ca 14-15 försök. Tvåan var oplanerad under en period där vi hade sex sällan - så jag röstade på första försöket.

?Kvinna?feminist?mamma?fru?
  • Alvi
    Tingeling13 skrev 2006-08-11 17:38:27 följande:
    1:a var ett oopppssss, andra gick på första försöket och tredje blev till trotts p-piller.Orättvist att det går så lätt för vissa och inte för andra, jag vet.
    .... men ditt svar hade väl inget att göra med frågeställningen, eller missuppfattade jag dig?
  • apelsinmandarin

första barnet tog de på första försöket
    försökte få syskon från maj 05 blev gravid 3 ggr under denna tid men- slutade alla i tidiga mf.... i maj 06 fjärde gången gilt- väntar nu tvillingar:)

• Rerre

Slutade med skydd i feb 2002 och blev gravid i sept 2004. Nästa barn var inte planerad utan vid ett cellprov tyckte bm att jag skulle ta ett test pga att det gått ett tag sedan senaste mens. Men jag hade inte haft så regelbunden mens efter jag fått min dotter så jag hade inte reagerat men gick med på att testa mig iallafall..... jag fick inte ta något cellprov.
    Min dotter var 6 månader när lillebror blev till.

• mrs coon

Vi har fortfarande inte lyckats då läkarna konstaterat att vi inte har några spermier. Vi skall nu (om 2 veckor) till en ny läkare och se om dom kan plocka ut spermier för ett IVF.

• VeraCB

Röstade "Annat"
    Första barnet tog över ett år på sig att vilja bli till.
    Andra kom till trots minipiller...

• Mjukisen

1:an tog ett år på sig, ganska exakt.
    Och 2:an  tog 2,5 år och 3 inseminationer!!

~~Äntligen...!! Gravid i v. 27~~
  • Fille04
    ωVI BEHÖVDE HJÄLPω

Första barnet tog ca 5 år o 2 missfall på sig innan han kom.
    Nu har vi försökt i 17 månader på ett syskon, men det tar sig inte.
    Har hjälp av Pergotime nu och hade det även vid första barnet.
    ♥Älskar dig Fille mannen♥
Svar på tråden Första barnet tog lång tid att få till - hur blev det med nästa, på naturlig väg? LÄS TS!