• Änglan

Är så himla ledsen...

Fick i går mensen igen... Borde väl egentligen vara ganska glad då det innebär att vi snart får göra vårt femte försök (vårt tredje FET), men just nu känner jag mig uppgiven. Känns som vi aldrig kommer att få bli föräldrar till ett biologiskt barn. Fick igår oxå reda på att ett par av våra kompisar ska ha barn i februari. Då båda är tjejer gjorde de insemination i Danmark och lyckades på första försöket. Varför verkar det vara så lätt för alla i vår närhet? Jag är verkligen glad för deras skull. De är verkligen värda det här och jag vet att de kommer att bli världens bästa föräldrar. Men det skulle vi också kunna bli om vi bara fick chansen... Ofta undrar jag vad vi gjort som är så hemskt att vi inte ska vara värda att få ett barn? Förlåt att jag är så negativ. Jag vet att det inte är kört för vår del än och att det finns andra vägar till att få ett barn om vi inte lyckas med IVF/ICSI, men de är inte aktuella just nu. Jag behövde bara få skriva av mig lite... Vill inte gråta mer... Många kramar till er andra som kämpar och som kanske gjort det längre än vad vi gjort. /Änglan

• Svar på tråden Är så himla ledsen...
  • Vicryl

Änglan:

Skickar dig massor av tröstkramar och varma tankar! Jag är också barnlös, har i och för sig bara försökt i 2 år men det räcker... Vi står i kö för att få göra ICSI. Min man har ingen chans att bli pappa på naturlig väg.

Jag vet precis hur det känns när alla runt omkring en antingen är gravida eller redan har barn. Jag var på en familjeutflykt i lördags med min mans syster och kusiner och de hade med sig småbarn och bebisar allihopa! Plus att 2 tjejer var gravida. Jag och min man var de enda som inte hade barn. Vi kände oss som två kalkoner i en hönsgård .

Önskar dig verkligen allt gott och ska tänka på er och hålla tummarna för ert nästa försök!

*Kram*

• blåöga

Jag vet precis hur du känner dej! Vi fick missfall i september och har gjort ett försök men inget ägg blev befruktat. Har börjat att spraya, försök 2, men mensen krånglar. Alltid är det nåt. Jag är rädd och samtidigt förhoppningsfull att det ska funka den här gången.

Hoppas allt går bra för er!

Kram

• huldra29

skickar lite tröstkramar

• Änglan

Tack så mycket för er omtanke... Den värmer verkligen :) Ska försöka rycka upp mig och hoppas på nästa försök. Det är bara så svårt ibland... Om jag bara visste att vi skulle lyckas någon gång skulle väntan och alla försök inte vara så jobbiga. Tack än en gång. Många kramar Änglan

• Vilgotha

Kram på dig...det är bara att konstatera att livet är hårt, men att man får göra det bästa av det.
    Vi lyckades få ett + efter 4,5 år, 3 inseminationer och 2 ivf:er, men nu sitter jag här med ett ma och laddar mentalt för skrapning.

Svar på tråden Är så himla ledsen...