• Mrs Harvey

Sperma allergi?

Såg ett intressant inslag på tv om en kvinna och en man som hade försökt bli gravida länge. Ingen doktor kunde sätta ett finger på varför dem inte lyckades. Till slut gjordes ett test där dem studerade sperman i livmodern.

Paret hade samlag och begav sig sedan till kliniken. Doktorn tog sperman från livmodern och studerade livskvaliteten på dem. Det konstaterade att hennes kropp hade en allergisk reaktion mot hans sperma som faktikst döda dem. Hon fick speciell allergi medicin och några månader senare blev hon gravid.

Tittade lite på internet för att se om detta är vanligt och det verkar finnas en hel del att läsa om detta. Mest står det om kineskiska örter och akupuntur som hjälpmedel.

Om du inte har diskuterat detta med din doktor kanske det är dags att göra det. Kanske är det orsaken till er ofrivilliga barnlöshet...

Googla "sperm allergy" och chinese herbs.

• Svar på tråden Sperma allergi?
  • Idis 76

Intressant, får ta och kolla upp det!

Någon gång måste min envishet segra!
  • Hatter

Jag läste faktiskt på Aftonbladet (av alla ställen) att man kunde bli immun mot sperma om man som kvinna haft många sexuella partners! Teorin gick ut på att en kvinna, rent biologiskt, gör sig bäst av att endast ha en partner, så den första hon har sex med tänker kroppen "hurra"...sedan om hon utsäts av en annan mans sperma så blir kroppen lite misstänksam och tänker "hmm...vad är detta?"...och det tar då lite längre tid för kroppen att vänja sig och vara nöjd med de nya små soldaterna. Sedan ju fler olika sorters sperma hon utsätts för desstom mer börjar kroppen motverka istället för att välkomna.

Men som sagt, man kanske inte ska ta allt som Aftonbladet skriver på fullt allvar.

• anonnjdnd8384

Varje gång jag har med min kille oralsex och sväljer hans sperma får jag röda utslag i halsen och ingen kunde berätta vad detta betyder.

Svar på tråden Sperma allergi?